حکیمی پور در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد:

آمادگی 10 درصدی مدیریت بحران در مواقع حادثه

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر حادثه‌ای در شهر تهران اتفاق بیفتد سازمان مدیریت بحران تنها 10 درصد آمادگی دارد.

آمادگی 10 درصدی مدیریت بحران در مواقع حادثهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین  جلسه علنی شورا که امروز (سه شنبه) برگزار شد با بیان این که اگر زلزله‌ای 6.5 ریشتری در تهران اتفاق بیفتد سازمان مدیریت بحران تنها 10 درصد آمادگی دارد، اظهار کرد: اگر حادثه‌ای در شهر تهران اتفاق بیفتد سازمان مدیریت بحران تنها 10درصد آمادگی در این مواقع دارد.

وی با بیان این که باید اقداماتی اساسی و زیربنایی در خصوص وقوع زلزله و بلایای طبیعی انجام شود، افزود: دوستان مدیریت بحران باید به شناسایی گسل‌ها و نقاط حادثه‌خیز و همچنین تهیه نقشه‌ای از شهر تهران بپردازند.

حکیمی‌پور با بیان این که با وقوع زلزله 6.5 ریشتری تنها سازمان مدیریت بحران می‌تواند به 9.9 درصد از مجروحین کمک کند، تاکید کرد: متأسفانه سازمان مدیریت بحران تنها آمادگی خدمات‌رسانی به 10400 مجروح را در شهر تهران دارد و همچنین می‌تواند در بخش آواربرداری تنها 4 درصد از کل تخریب‌ها را آواربرداری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران در زمان بحران تنها آمادگی کمک به 514 هزار پناهجو را دارد که این امر بسیار تأسف‌بار است.

وی با تأکید بر این که امروزه سوله‌های بحران در اختیار اماکن ورزشی قرار گرفته‌اند، گفت: در محله آبشناسان ساختمان تغییر کاربری داده و به شهربازی تبدیل شده است که باید این موضوع را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار