رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن خبرداد؛

ورود واکسن تزریقی فلج اطفال از این هفته

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن اعلام کرد: واکسن تزریقی فلج اطفال از همین هفته در برنامه واکسیناسیون کشوری وارد می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،درمان و آموزش پزشکی، محسن زهرایی اظهارداشت: واکسن یاد شده در حالی به صورت تزریقی در برنامه واکسیناسیون کشوری وارد می شود که پیش تر به صورت به صورت خوراکی ارایه می شد.

زهرایی، افزود: سالانه یک و نیم میلیون کودک در ایران متولد می شوند که در سن چهار ماهگی در کنار سایر واکسن ها، واکسن تزریقی فلج اطفال نیز دریافت خواهند کرد.

وی اظهارداشت: بیماری فلج اطفال در سال 2015 میلادی به جز در دو کشور افغانستان و پاکستان در هیچ کشور دیگر دنیا مشاهده نشده است؛ اما با توجه به همجواری ایران با این کشورها و تردد زیاد اتباع آن ها به ایران، به توصیه سازمان بهداشت جهانی و کمیته کشوری ایمن سازی مقرر شده است واکسن خوراکی فلج اطفال نیز همچنان مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن، ادامه داد: مصرف واکسن تزریقی فلج اطفال سابقه طولانی در کشورهای توسعه یافته دارد و گرانقیمت و در دنیا با محدودیت مواجه است که خوشبختانه این واکسن ها با حمایت دولت و به خصوص وزیر بهداشت و همچنین تامین منابع مالی، هر سال به مصرف می رسد.

زهرایی، افزود: نوع این واکسن (واکسن تزریقی ) نیز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و فرآیند خرید آن از طریق سازمان یونیسف انجام شده است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، اظهارداشت: همزمان با ورود و تزریق واکسن یاد شده، کار تولید واکسن تزریقی فلج اطفال در کشور نیز آغاز شده است و برنامه تولید داخلی این واکسن با کمک مؤسسات داخلی همچون انستیتوپاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی با مشارکت سازمان بهداشت جهانی در دست اقدام است و درصدد هستیم ، واکسن یاد شده را نه تنها برای رفع نیاز داخلی که برای تامین نیاز سایر کشورهای منطقه تولید کنیم.


منبع:ایرنا
انتهای پیام /


برچسب ها: واکسن ، فلج اطفال ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.