هدف قالیباف از سفر به مجارستان چیست؟+تصاویر

شهردار تهران دقایقی پیش و به دنبال دعوت شهردار بوداپست وارد پایتخت مجارستان شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران که صبح امروز به بوداپست سفر کرده است وارد پایتخت مجارستان شد و مورد استقبال رسمی ایشتوان تارلوش، شهردار بوداپست و سفیر کشورمان در مجارستان قرار گرفت.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است تا شهردار تهران طی 3 روز اقامت خود در این شهر از شرکت واترورتز بوداپست (شرکت آب و فضلاب)، تصفیه خانه مرکزی این شرکت و مراکز حمل و نقل بوداپست بازدید فنی کند. بازدید از پروژه های فرهنگی پایتخت مجارستان، ملاقات با وزیر امور تجارت و امور خارجه این کشور و رئیس مجلس ملی مجارستان از دیگر برنامه های قالیباف در این سفر است.

گفتنی است؛ هدف از این سفر آغاز فعالیت کمیته همکاری خواهرخواندگی تهران و بوداپست است.

هدف قالیباف از سفر به مجارستان چیست؟+تصاویر

اشتوان تارلوش شهردار بوداپست در دیدار با محمد باقر قالیباف شهردار تهران ضمن معرفی كميسيون ويژه شهرداری بوداپست به هيئت ايرانی گفت :شهرداری بوداپست با تشكيل كميسيون ويژه خواهر خواندگی، آماده هرگونه همكاری بين دو پايتخت خواهد بود همچنین اميدوارم تهران نیز هرچه زودتر با تشكيل اين كميسيون همكاری دو جانبه را تسريع بخشند.

در ادامه این دیدار نیز قالیباف ضمن تشكر از ميزبانی شهرداری بوداپست تصریح کرد: ما با شهرداری بوداپست در بيشتر زمينه ها اتفاق نظر داريم.

هدف قالیباف از سفر به مجارستان چیست؟+تصاویر
وی با بیان اینکه موضوع مهاجرين و پناهجويان برای هردو كشور بسيار تلخ و ناراحت كننده است ، گفت: شهرداری مجارستان رفتار انسانی با اين آسيب ديدگان خواهد داشت. 

شهردار تهران ادامه داد: ما می توانيم فعاليت و همكاری های بین دو کشور را از نظر فرهنگي و محيط زيست شروع كنيم.

قاليباف افزود : بستر همكاری برای دو کشور هماهنگ است و فكر می كنم تا یک یا دو ماه  آینده همكاری های جدی را از نظر اقتصادی ، فنی و مهندسی آغاز كنيم.


گفتنی است ؛ قاليباف و هيئت همراه از امروز تا روز جمعه در هتل كيمپينسكی اقامت دارند.

هدف قالیباف از سفر به مجارستان چیست؟+تصاویر

هدف قالیباف از سفر به مجارستان چیست؟+تصاویر

اين نشست با اهدای يادبود از سوی دوكشور به پايان رسيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار