قالیباف به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

اوین به پارک ملی تبدیل می شود/ کسی که دیر سرکار می آید قرار نیست در شهرداری بماند

شهردار تهران گفت: با توافق هایی که با قوه قضاییه انجام شده اوین به پارک ملی تبدیل می شود.

اوین به پارک ملی تبدیل می شود/ شهرداری هزینه های اوین را تامین نمی کندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقرقالیباف در مراسم بهره برداری پروژه های منطقه یک در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تعیین تکلیف اوین اظهار کرد: در خصوص اجرایی کردن این طرح با آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه توافق هایی را انجام داده ایم اما مطمئنا برای نهایی کردن این طرح به زمان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باور دارد که اوین باید به پارک ملی تبدیل شود، اضافه کرد: برای افزایش فضای سبز پایتخت اوین را به فضای سبز تبدیل می کنیم و هزینه های آن را نیز خود تامین می کنیم.

قالیباف با اشاره به تغییرات و جابجایی های شهرداری تهران تاکید کرد: با کسی در شهرداری تعارف نداریم و کسی که دیرتر از ساعت کاری در محل کار حاضر می شود قرار نیست در شهرداری باقی بماند. تغییرات همیشه بد نیست و در ضمن ما سفارشی کار نمی کنیم.

وی در پاسخ به تغییر و تحول شهردار و شهرداران نواحی منطقه 2 یادآور شد: تحولات در شهرداری طبق روال گذشته و با نظارت و کنترل مستقیم من انجام می‌شود و من در انتخاب شهردار ناحیه و معاونین نیز نظارت دارم.

شهردار تهران در پاسخ به ریزش سقف تونل توحید تاکید کرد: ریزش این تونل صحت ندارد و من این موضوع را تکذیب می کنم.

وی در خصوص وضعیت تصویب طبقه هفتم پاساژ علا‌ءالدین گفت:‌ تخریب طبقه هفتم این پاساژ طبق رأی دیوان عدالت اداری اجرا خواهد شد و بنده به شهردار منطقه گفتم که این فرصت را ابتدا به صاحب ملک بدهید تا خودش طبقه اضافی را تخریب کند و چنانچه وی قانون را اجرا نکرد، ما خودمان اجرا خواهیم کرد.

قالیباف با بیان اینکه براساس قانون جمع‌آوری کارتن‌خواب های شهر از وظیفه اصلی بهزیستی است تاکید کرد: شهرداری تهران این کار را براساس اسلام و انسانیت انجام می دهد و مردم خواستار کمک شهرداری در این امر هستند.

وی با اشاره به روش‌های انجام شده در خصوص معتادان و کارتن‌خوابهای شهر اضافه کرد: براساس سابقه کاری خود معتقدم این روش‌ها پاسخگو نیست چرا که شهرداری در یک سال گذشته با برنامه‌ریزیهای دقیق کاری در خصوص جمع‌آوری معتادان منطقه12 انجام داده و هر هفته پیگیر این موضوع است.

قالیباف افزود: بیش از اینکه به ماده 16 قانون توجه کنیم باید به ماده 15 توجه کنیم چرا که در ماده 15 بیشتر افراد خود داوطلب بیایند به همین منظور ما باید ظرفیتی را برای آنها ایجاد کنیم و معتادان شهر باید بازپروری کنیم چرا که آنها بیمار هستند و نیاز به روان‌ درمانی دارند و همچنین در بحث اشتغال باید برای آنها زمینه ‌ای فراهم شود.

شهردار تهران با بیان اینکه بازپروری در اردوگاه های بزرگ 2 و 3 هزار نفری امکان‌پذیر نیست یادآور شد: ظرفیت‌های 4 تا 5 هزار نفری باید در مناطق و بزرگراه‌های مرکزی شهر ایجاد شود.
 
شهردار تهران با بیان اینکه رسانه‌ها بعنوان افکار عمومی باید فعالیت‌های شهرداری تهران را ببینند تصریح کرد: قبول دارم که وضعیت بزرگراه‌ها باید از لجام‌گسیختگی رها شود و با همکاری نیروی انتظامی آن‌ها را جمع‌آوری کنیم و در اختیار بهزیستی قرار دهیم و ما تنها مکان را برای آنها تهیه می‌کنیم.

شهردار در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ساماندهی مراکز تفریحی اوین، درکه و دربند که فاقد جواز هستند یادآور شد: اولین کاری که در 8 یا 9 ماه گذشته در کمیسیون ماده 5 در بخش جی که نوار سبز آنجا محسوب می‌شود ، انجام شده این بوده که مکان‌هایی که پارک‌های عمومی ندارند بین 7 تا 10 درصد فضاهای سبزی در آنجا احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: این احداث ها برای مسائل توریستی و اوقات فراغت و همچنین مراکز تفریحی و سالن‌های پذیرایی است که مردمی که به آن منطقه می‌آیند، بتوانند از آنها استفاده کنند.

قالیباف افزود: اولین مکان که حدود 100 هکتار در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده و همچنین مشاور کار لکه‌گذاری و طراحی را انجام می دهد و همه آنها سازماندهی می‌شود و قطعا باید ضوابط پهنه‌بندی را رعایت کنند چرا که اگر غیر از این باشد مانند علاءالدین باید آن را تخریب کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تغییر و تحول مدیران شهرداری تاکید کرد: ما مدیران را تغییر نمی دهیم اگر هم تغییر بدهیم باید به دنبال دلیل آن باشیم چرا که هر تغییری هم ارتقا و هم تنبیه دارد بطور کامل همه تغییرات با نظارت دقیق انجام می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ررر
۱۵:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
آقای شهردار
شما که با کسی تعارف ندارید لطف کرده سری به شرکت بهره برداری مترو تهران بزنید.
بسیاری از مدیران و روسا صبح کارت زده و تاعصر به بهانه ماموریت بیرون از شرکت پیگیر کارهای شخصی می باشند.
لطفا یه سر تشریف ببرید بهر برداری مترو تهران
آخرین اخبار