مجارستان مسیر عبور پناه¬جویان سوری را مسدود کرد

دولت دست راستی مجارستان راه زمینی ورود مهاجران به اتحادیه¬ی اروپا را مسدود کرده‌است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، مجارستان طبق قوانین جدیدی که از نیمه شب اجرایی شد، اعلام کرد هر فردی که با هدف پناهندگی سیاسی در مرزهای جنوبی این کشور با صربستان – مرز خارجی اتحادیه¬ی اروپا- حضور پیدا کند، به طور خودکار بازگردانده خواهد شد. طبق قانون جدید، همچنین هر فردی که تلاش کند پنهانی وارد این کشور شود، با جریمه زندان رو به رو خواهد شد.

مقامات مجارستانی اعلام کردند مأموران مرزی این کشور 174 نفر از افرادی را که سعی داشتند پنهانی وارد این کشور شوند، بازداشت کرده‌اند. 

اقدام فوری آلمان برای ملزم کردن دولت¬های عضو اتحادیه¬ی اروپا به پذیرش اجباری مهاجران، به نزاع میان اعضا منجر شد. «آنگلا مرکل،» صدر اعظم آلمان این درخواست را پس از آن در «اتحادیه¬ی اروپا» مطرح کرد که اقدام یکی از وزرایش کشورهای اروپای مرکزی را به خشم آورد. وی از اتحادیه¬ی اروپا خواسته بود کشورهایی را که از پناه دادن به مهاجران بر اساس سهم خود امتناع کرده¬اند، جریمه کند. یک مقام چک این تهدیدها را توخالی ولی «آسیب¬رسان» خواند . اسلواکی نیز این تهدیدها را موجب پایان کار اتحادیه¬ی اروپا دانست.

«ویکتور اربان،» نخست وزیر مجارستان و یکی از  مخالفان اصلی ورود مهاجران به اروپا، معتقد است با ممانعت از ورود پناه¬جویان مسلمان، در حال تلاش برای نجات «ارزش¬های مسیحی» اروپاست. «سازمان عفو بین‌الملل» مجارستان را متهم کرد با برخورد  غیر اصولی با این بحران، چهره¬ی نازیبایی از اروپا به تصویر کشیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار