بررسی بحران مهاجرت در نشست وزرای خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس

پس از انتقادهای فراوان به کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل کوتاهی در قبال بحران مهاجرت، وزرای خارجه این کشورها گرد هم آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزرای خارجه 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس پس از برگزاری جلسه‌ای درباره بحران مهاجرت، خواستار دست‌یابی به راه‌حلی سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه شدند. این کشورها در بیانیه‌ای که پس از این جلسه منتشر کردند، از جامعه جهانی خواستند در قبال مهاجران سوری مسئولیت‌پذیر باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکنون صدها هزار مهاجر سوری را پذیرفته‌اند و مبالغ زیادی نیز برای حمایت از آن‌ها اختصاص داده‌اند.
در هفته‌های اخیر و با سرازیر شدن هزاران مهاجر به سمت اروپا، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با انتقادهای زیادی از سوی جامعه جهانی به دلیل بی‌تفاوتی و کوتاهی در قبال پناهجویان، به خصوص مهاجران سوری مواجه شده‌اند.

حرکت سیل عظیم مهاجران به سمت اروپا، مقامات این قاره را با بحران مواجه کرده است. اتحادیه اروپا تلاش می‌کند این بحران را با تقسیم وظایف میان کشورهای عضو حل کند. این میزان مهاجرت به اروپا پس از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار