تمامی مسیرخط 3مترو زير زمینی است

مجری نیمه شمالی خط3 مترو گفت: خط 3 به طول 37 کیلومتر طولانی ترین خط خاورمیانه به شمار می آید و تمامی مسیر این خط زیر زمینی است.

عظیم عراقی مجری نیمه شمالی خط3 مترو در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اينكه خط3 مترو تهران طولانی‌ترین خطی‌است که در خاورمیانه  تمام مسیر آن در زیر زمین قرار دارد، اظهار كرد: تکمیل خطی که تمام 37 کیلومتر طول مسیرش باید در زیر زمین ساخته شود، کار بسیار سخت و دشواری است. 

وی گفت: هم اکنون عملیات ساخت نيمه شمالی به طور کامل  به پايان رسيده و آماده بهره‌برداری قرار دارد.

 مجری نیمه شمالی خط 3 با بیان اینکه تست نهايی ایستگاه ها انجام شده است،افزود: هر زمانی كه زمان افتتاح  را اعلام كنند آمادگی اين را داريم كه در اين خط مسافر گيری كنيم.

وی در پاسخ به این سوال که  چرا  تمامی 16 ایستگاه نیمه شمالی خط 3 مترو آماده بهره‌برداری نیست،  گفت: موضوع اصلی در این خط مسئله بهره‌وری و استفاده بهینه از هزینه‌هایی است که در ساخت نیمه شمالی خط 3 مترو انجام شده است . شاید راحت‌ترین نحوه مدیریت در نیمه شمالی این باشد که تا اتمام تمامی 16 ایستگاه این بخش تکمیل نشده یعنی تا دو سال دیگر صبر می‌کردیم اما این به معنای محروم کردن برای مردم از استفاده از  این خط است. به هر حال برای ساخت این خط از بیت المال هزینه‌ای انجام شده و شهروندان می‌خواهند که از این خط استفاده کنند، در نتیجه نباید تا تکمیل تمامی ایستگاه‌ها مردم را از استفاده از مترو در این مسیر محروم کرد.

 مجری نیمه شمالی خط 3 مترو با بیان اینکه برای راه اندازی یک ایستگاه کل خط را تعطیل نمی‌کنیم، افزود:  ایستگاه‌های پر مسافر افتتاح خواهند شد، و در فازهای بعدی سایر ایستگاه‌های این مسیر  وارد مدار خدمات‌رسانی می شوند همچنين ایستگاه های باقیمانده نيز  در حال تکمیل هستند و به ترتيب به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی در ادامه با بیان اینکه ایستگاه‌های آماده بهره‌برداری مجهز به پله برقی هستند، گفت: طبق دستوری که قالیباف و مدیرعامل شرکت مترو تهران ابلاغ کرده‌اند تمامی ایستگاه‌ها با پله برقی آماده بهره برداری است و در حال حاضر  هیچ ایستگاهی نیست که بدون پله برقی افتتاح شود همچنین پله برقی‌های ایستگاه زین الدین ، ایستگاه قائم  و ایستگاه نوبنیاد  نیز انجام شده است.

 مجری نیمه شمالی خط3 مترو با اشاره به اینکه خط 3 مترو طولانی‌ترین خط مترو خارومیانه‌است که تمام مسیر آن در زیر زمین قرار دارد، تصريح كرد:  خط 3 به طول 37 کیلومتر طولانی ترین خط خاورمیانه به شمار می آید و تمامی مسیر این خط زیر زمینی است که این خط جنوب غرب تهران را به مرکز و شمال شرق تهران متصل می‌کند و با توجه به اینکه  قسمت عمده این خط شمالی-جنوبی بوده و مطابق با شیب طبیعی تهران است این خط به تبعیت از طبیعت تهران شیب زیادی در طول مسیر دارید.

 وی با بیان اینکه در برخی حداکثر شیب 5 درصد در طراحی‌های ایستگاه ها مد نظر قرارداده شده است،گفت: شیب مجاز ما برای ساخت تونل 5 درصد است. این اختلاف 10 درصدی باعث می شود که عمق ایستگاه ها در نیمه شمالی بیشتر شود. عمیق ترین ایستگاه این خط، ایستگاه قائم به عمق 40 متر است که10 پله برقی برای رسیدن به سکو نصب شده است.

 مجری نیمه شمالی خط3 مترو تاکید کرد: هرچقدر عمق ایستگاه‌ها بیشتر باشد، ایمنی ایستگاه‌ها از نظر پدافند غیرعامل در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار