عطایی: ژاپن انگیزه بالایی دارد اما بعید است خطرساز شود

کارشناس و مربی والیبال ایران گفت: تیم ژاپن برای کسب نتیجه مقابل ایران انگیزه زیادی دارد اما بعید است بتواند برای ملی‌پوشان ما خطرساز شود.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش خبرنگاران جوان، درباره نتایج تیم ملی والیبال ایران تا این روز مسابقات جام جهانی والیبال ایران و شکست مقابل آمریکا گفت: انتظارات مردم از والیبال بالا رفته است و از آنجایی که ما چندی قبل تیم‌هایی نظیر لهستان ، آمریکا و روسیه را شکست داده‌ایم همه بر این باورند که شکست این تیم ‌ها ساده است در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

عطایی تصریح کرد: رقابت‌های جام جهانی والیبال بدون شک معتبرترین مسابقات والیبالی است که در سطح جهانی برگزار می‌شود و از آنجایی که در گرفتن سهمیه المپیک هم حانز اهمیت است همه تیم‌های قدرتمند جهان با تمام توان و حداکثر آمادگی راهی این مسابقات شده اند.

وی افزود: والیبال ایران در سال های اخیر قدرت گرفته است و همه تیم‌ها با تمام توانشان مقابل ایران ظاهر می‌شوند. البته نگاهی به روند عملکردی بازیکنان ایران نشان می‌دهد خیلی از ستاره‌های ایران مانند سید محمد موسوی یا سعید معروف نمایش همیشگی خود را ندارند و قطعا از آنجایی که این دو بازیکن مهره‌های اصلی تیم ملی محسوب می‌شوند در روند تیمی تاثیر گذار هستند، در کار تیمی کل تیم تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان این که تیم ایران بهترین عملکرد خود را تا این روز از مسابقات در دیدار امروز با آمریکا ارائه داده است، عنوان کرد: بازیکنان ایران به خصوص در سه ست اول این مسابقه کم اشتباه و هماهنگ بودند. نمایش خوبی داشتند و تیم آمریکا را آزار دادند. باز هم مانند خیلی از مسابقات دیگر ضعف اصلی تیم کواچ در دریافت بود که باید یک فکر اساسی در این باره صورت گیرد. 

عطایی در پایان به دیدار فردا تیم ملی کشورمان با ژاپن اشاره کرد و گفت: ژاپنی‌ها از انگیزه بالایی برخوردار هستند تا مقابل تیمی که در رده بالاتر از آن ها در رنکینگ آسیایی‌ها قرار گرفته است، برنده شوند. آن‌ها قطعا از امتیاز میزبانی و حضور تماشاگرانشان هم نهایت استفاده را خواهند برد. با این حال بعید می‌دانم بتوانند مشکل خاصی مقابل این تیم برای ایران ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار