لیگ جهانی والیبال 2015؛

بهروز عطایی: اوج نظم تیمی عامل برد آمریکا بود/ هواداران هم از حلقه‌های قدرت ایران هستند

مربی اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: بعد از شروع متزلزلی که در مقابل لهستان و آمریکا در دور رفت داشتیم به خوبی در روسیه به شرایط مطلوب بازگشتیم.

بهروز عطایی: اوج نظم تیمی عامل برد آمریکا بود/ هواداران هم از حلقه‌های قدرت ایران هستندبهروز عطایی کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: علی‌رغم این‌که مسابقات لیگ جهانی را خوب استارت نزدیم و در 4 بازی نخست نتایج قابل قبولی به دست نیاوردیم در ادامه راه با شکست تیم ملی روسیه در کازان وحیه از دست رفته بازیکنان به تیم بازگشت و آن‌ها به شرایط مطلوب دست پیدا کردند به طوری‌که با ارائه بازی‌های منطقی و حرفه‌ای 6 امتیاز کامل را در خانه حریف به دست بیاوردند.

وی تصریح کرد: روند قدرت تیم ایران ادامه‌دار بود به طوری‌که در تهران مقابل قهرمان دوره گذشته لیگ جهانی موفق به شکست مقتدرانه این تیم شد. در برابر آمریکا اوج نظم تیمی را از بازیکنان ایران شاهد بودیم به طوری‌که باید بگویم یکی‌ از بهترین بازی‌های تاریخ والیبال ایران در این فرصت بزرگ جهانی اجرا شد و ملی‌پوشان هر کدام به نوبه خود ثابت کردند که توانمندی و پتانسیل بالایی دارند و توقعات از آن‌ها بیهوده نیست.

مربی اسبق تیم ملی والیبال در ادامه یادآور شد: والیبال ایران پتانسیل بالایی دارد در این بازی 2 تا از ستون‌های اصلی تیم یعنی موسوی و معروف مثل همیشه نشان دادند که در مواقع حساس و ضروری می‌توان به حمایت آن‌ها تکیه کرد٬ البته این به آن معنا نیست که بگوییم نقش دیگر بازیکنان در این برد کم‌رنگ بوده بلکه آن‌ها به عنوان مهره‌های اصلی کار خوب را به خوبی انجام دادند.

عطایی تصریح کرد: معروف در مصاحبه‌هایش پیش از بازی‌های دور برگشت گفته بود که نتایج بازی‌های دور رفت را جبران می‌کند٬ در مقابل آمریکا هم با عملکر خوبش اعاده حیثیت کرد.

وی گفت: به عنوان یک مربی در طول بازی‌های اخیر عملکرد کواچ خوشحالم کرده است چرا که وی به مرز ایده‌آل شناخت از بازیکنان رسیده و در جا به‌ جایی‌ها عملکرد قابل قبولی نسبت به بازی رفت داشته است به قولی باید بگویم که وی هم به مرز پختگی رسیده است.

کارشناس والیبال در خصوص وضعیت مهدی مرندی و عملکردش به عنوان لیبرو فیکس تیم ملی در بازی‌های اخیر لیگ جهانی اظهارداشت: بعد از مصدومیت فرهاد ظریف و بازگشتش به تهران مرندی در کنار علیزاده در پست لیبرو برای تیم ملی بازی کردند. مرندی لیبرو جوانی که به تازگی و تنها در 3 بازی حضور در لیگ جهانی را تجربه کرده است تا کنون توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد و به نوعی جای ظریف را پر کند البته وی همچنان نیاز به کسب تجربه دارد.

عطایی بازی امشب را به مراتب سخت‌تر از دیدار نخست در تهران ارزیابی کرد و افزود: تیم ملی آمریکا برای کسب امتیاز و حفظ جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی تلاش می‌کند و بازیکنان و کادر فنی این تیم به خوبی با فضای سالن آشنا هستند و اسپراو سعی می‌کند از بازیکنانی استفاده کند که تحمل فشار یک‌ چنین جوی را دارند و از نظز ذهنی به مشکل برنمی‌خورند.

وی تماشاگران را یکی از حلقه‌‌های اصلی این برد دانست و افزود: در رسیدن به این پیروزی ابزارهای متعددی دخالت داشتند و به صورت حلقه در کنار هم قرار گرفتند تا تیم ایران برابر یکی از قدرت‌های بزرگ والیبال به برتری دست پیدا کند که یکی از این حلقه‌ها هواداران بودند. به طور کلی 2 الی 3 تیم در والیبال هستند که در سالن‌های خود متفاوت بازی می‌کنند (ایران٬ برزیل٬ لهستان)‌ این تیم‌ها 30 درصد بیشتر از خارج از خانه بازی می‌کنند و این همان تاثیر هواداران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار