گزارش رویترز:

وعده مقام خزانه داری آمریکا در خصوص اعمال قاطع تحریم ها علیه ایران

" آدام ژوبین" از اعمال قاطع تحریم ها علیه ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "آدام ژوبین" – نامزدِ سمتِ ریاستِ اداره ای که مسئولیت استفاده از ابزارهای مالی برای مقابله با تهدیدها علیه امنیت ملی آمریکا را برعهده دارد -- روز پنجشنبه اعلام کرد دولت آمریکا با قاطعیت، تحریم هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد و تضمین می کند این کشور به توافق هسته ای که با آمریکا و سایر قدرتهای جهانی منعقد کرده است، پایبند می ماند.
 
آدام ژوبین -- معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی – با حضور در نشست کمیته بانکداری مجلس سنا گفت: ایران همراه با موضوع مبارزه با تامین مالی تروریسم و خطر رو به فزاینده جرائم سایبری، در صف اولِ اولویت های او قرار خواهد داشت.
 
ایران و قدرتهای جهانی در ماه ژوئیه توافقی را اعلام کردند که بر اساس آن، بخشی از تحریم ها علیه این کشور در ازای اعمال محدودیت هایی بر برنامه هسته ای تهران برداشته خواهد شد. اکثر تحریم های آمریکا به قوت خود باقی خواهند ماند.

ژوبین مدعی شد" اداره او، تلاش های خود را علیه سپاه پاسدارانِ زبدهِ انقلاب ایران و نیروی قدس آن که در خارج از این کشور فعال هستند را تشدید خواهد کرد.

ژوبین گفت: "وزارت خزانه داری، هر بانک ایرانی را که معلوم شود از گروه های ستیزه جویی نظیر حزب الله ، نیروی قدس یا برنامه موشکهای بالستیک این کشور حمایت می کند، دوباره تحریم خواهد کرد."
 
او افزود: "ایرانی ها خودشان را بار دیگر در فهرست تحریم ها خواهند دید و به اعتقاد من آنها این مسئله را درک می کنند."
 
ژوبین اظهار داشت: "اداره او در قطع امکانات تامین مالی گروه داعش با یک چالش جدی روبروست."
 
ژوبین گفت: "با در نظر گرفتن توانایی القاعده برای کسب منابع مالی از طریق اخاذی و فروش منابع طبیعی -- زمانی که شما به گروهی همانند داعش نگاه می کنید و آن را با گروهی نظیر القاعده مقایسه می کنید -- می بینید که شب و روز با چالش های مالی روبرو هستید."
 
تحریم ها و سایر اقدامات مالی روز به روز در تلاش های آمریکا برای مقابله با طیفی از تهدیدها نقش محوری تری پیدا می کنند. اخیرا مقامات آمریکایی اعلام کردند آنها علیه شرکتهای روسی و چینی و افرادی که به حملات سایبری علیه اهداف تجاری آمریکا دست بزنند، تحریم هایی اعمال خواهند کرد.
 
ژوبین گفت: "تهدید ناشی از حملات سایبری روز به روز بیشتر باعث نگرانی می شود."
 
او افزود: "ما جایی که شاهد بازیگران شروری باشیم که زیرساخت های ما را هدف قرار می دهند و به دنبال شرکتهای آمریکایی هستند، می توانیم با استفاده از تحریم ها جلوی این فعالیت ها را بگیریم."
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل، ژوبین را برای این سمت نامزد کرد اما تائید او در این سمت، در اختلافات میان جمهوری‌خواهان که کنگره را در کنترل خود دارند و دولت دموکرات آمریکا گرفتار شد.
 
با این حال ژوبین از حمایت گسترده اعضای هر دو حزب برخوردار است و به احتمال زیاد در این سمت تائید خواهد شد. ژوبین در زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش در سال 2006 که از حزب جمهوریخواه بود، به عنوان رئیس اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری منصوب شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار