ادعای سناتور پردو: توافقنامه هسته ای ایران همانند توافق هسته ای با کره شمالیست

دیوید پردو، سناتور جمهوری خواه جورجیا مدعی شد: توافقنامه هسته ای ایران همانند توافق هسته ای با کره شمالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیوید پردو، سناتور جمهوری خواه جورجیا در جلسه سنا درباره مسئله هسته ای ایران گفت: با وجود اینکه دولت اوباما گفته است فرصت کنگره برای مرور توافق هسته ای ایران پایان یافته است، اما هنوز اشکالاتی به آن وارد است و بحثها ادامه دارد.

جالب است که نود و هشت درصد از سناتورها از طرح مرور توافقنامه ایران حمایت کردند و اقلیت کوچکی از آمریکایی ها از این توافقنامه حمایت می کنند، با وجود این قرار است این توافقنامه به صورت قانون اجرایی شود.

دولت اوباما حاضر نشد این توافقنامه را به عنوان پیمان بپذیرد و آن را توافقنامه سیاسی غیرالزام آور خواند. این بدان معناست که رئیس جمهور بعدی می تواند تصمیم بگیرد که آیا به این توافقنامه عمل کند یا خیر.

وی گفت: سوال من این است که ما اکنون چه کار می توانیم انجام دهیم. سوال من این است که ما در سنا در چهارده ماه آینده که از دوره ریاست جمهوری اوباما باقی مانده است، چه کار می توانیم برای مقابله با توافق هسته ای ایران انجام دهیم. اگر لازم باشد من این مبارزه را شخصا ادامه می دهم. 

وی مدعی شد: در چهارده ماه آینده من می خواهم راهی را پیدا کنم که جلوی تاثیرات این توافقنامه خطرناک را با ایران بگیرم. ما باید تحریم ها علیه ایران را در رابطه با تروریسم و حقوق بشر تشدید کنیم و همچنان در این دو زمینه مراقب ایران باشیم. ما باید هر لحظه برای برقراری مجدد تحریم ها آماده باشیم تا هر گاه که ایران تقلب و فریبکاری کرد، حتی اگر کوچک باشد، به سرعت تحریمها را برقرار کنیم.

ما باید استراتژیی داشته باشیم تا با افزایش تروریسم و تجاوزات ایران مقابله کنیم زیرا ایران قرار است بیش از شصت میلیارد دلار از محل این توافقنامه به دست آورد.

ما باید طرحی داشته باشیم تا به متحدانمان در منطقه اطمینان و تضمین دهیم و با هر گونه رقابت تسلیحات متعارف و هسته ای مقابله کنیم، رقابت تسلیحاتی که این توافقنامه مطمئنا به راه می اندازد. من بارها مورد توافق هسته ای دولت بیل کلینتون را با کره شمالی مثال زده ام. او قول داد این توافقنامه غیرالزام آور با کره شما آمریکا و جهان را امنتر خواهد کرد، اما اکنون ببینید ما چه وضعی داریم.

درست پس از دوازده سال از توافقنامه کلینتون، کره شمالی اولین آزمایش انفجار هسته ای خود را انجام داد و امروز کره شمالی بمب اتم دارد و با ایران روی برنامه این کشور همکاری می کند.

کره شمالی به تازگی اعلام کرد زرادخانه هسته ای خود را تقویت می کند و آماده است از تسلیحات اتمی خود علیه آمریکا استفاده کند. به نظر من توافقنامه اوباما با ایران نیز نتایج مشابهی در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار