جروزالم پست: نماينده يهودی مجلس ايران از توافق هسته‌ای دفاع کرد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت نماینده کلیمی مجلس ایران اعلام کرد توافق هسته‌ای به نفع جامعه کلیمیان این کشور خواهد برد.

جروزالم پست: نماينده يهودی مجلس ايران از توافق هسته‌ای دفاع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه جروزالم پست، چاپ فلسطین اشغالی، نوشت: نماینده یهودی مجلس ایران گفت توافق هسته‌ای تهران با گروه 1+5 یک به نفع جامعه یهودیان ایران خواهد برد.

 این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت نوشت دکتر سیامک مره صدق ، تنها نماینده کلیمی تهران در مصاحبه شبکه دویچه وله با وی گفت: «مردم ایران یک ملت هستند. ما یهودیان هرگز خودمان را جدا از ملت خود ندانسته ایم. ما همان چیزی را تجربه می کنیم که ایرانی های دیگر تجربه می کنند. من فکر نمی کنم مردم اروپا و آمریکا به طور کامل از این اطلاع داشته باشند که تحریم ها علیه ایران تا چه اندازه واقعا غیرانسانی است. این تحریم ها زندگی را برای مردم عادی ایران بسیار دشوار کرده اند.»

به گفته این نماینده جامعه کلیمیان ایران، که بزرگترین جامعه یهودیان در خاورمیانه در خارج از فلسطین اشغالی است، «حذف ایران از بازارهای مالی بین المللی موجب کمبود شدید داروهای مورد نیاز در ایران شده است. وی گفت این مسئله به وخامت شدید کیفیت زندگی بسیاری از بیماران، حتی کودکان و به ویژه بیماران سرطانی منجر شده است. لغو تحریم ها و هر چیز دیگری که کمک کند ملت ما به جلو حرکت کند تاثیری مثبت نیز بر زندگی یهودیان ایران خواهد داشت.» 

جامعه یهودیان ایران قدمتی نزدیک به سه هزار سال دارد. طبق برآوردها حدود 25 هزار کلیمی متولد ایران در این کشور زندگی می کنند. رئیس جمهور ایران در سال 2013 مره صدق را دعوت کرد وی را در سفر به آمریکا برای شرکت در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک همراهی کند. 

روحانی همچنین روز یکشنبه به یهودیان به مناسبت عید «روش‌هاشانا» تبریک گفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار