قزوین؛

۲۲فقره قرارداد ضمانت سرمایه در استان قزوین منعقد شد

معاون صنايع كوچك شركت شهرك‌های صنعتی استان قزوين گفت: به منظور کمک به نقدینگی واحدهای صنعتی و تضمین ضمانت فعالیت بنگاهای اقتصادی فقره قرارداد ضمانت سرمایه در استان منعقد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رضا صفاری افزود: یکی از مهمترین مشکلات موضوع ضمانت واحدها برای انجام امور گرمکی، حمل و نقل، حسن انجام کار و موارد دیگر است که تولید را با وقفه روبرو می کند که در این حوزه شرکت شهرک های صنعتی پیگیری لازم را انجام داده است.

وی  اضافه کرد : واحدهایی که مشکل کمبود تامین وثیقه دارند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا سقف۳۰  میلیارد ریال استفاده کنند.

صفاری : کارشناسان اقتصادی در شرایط رکود اقتصادی کشور بر رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی تاکید دارند و معتقدند در جریان تغییر نرخ ارز بخش وسیعی از اقتصاد کشور ضربه خورده و علاوه بر واحدهای صنعتی بانک ها نیز متضرر شده اند.

معاون صنايع كوچك شركت شهرك‌های صنعتی استان قزوين یادآورشد: به منظور حمایت از واحدهای صنعتی، سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزایش یافته و با این میزان می توان ضمانت نامه بانکی برای صنایع کوچک صادر کرد تا صنعتگران با استفاده از ظرفیت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

صفاری افزود: یکی از مشکلات اساسی صنعتگران برای دریافت تسهیلات تامین وثیقه مورد نیاز است كه صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری صنایع کوچک از جمله صندوق‌های توسعه‌ای بخش تولید است كه با هدف تسهیل سرمایه ‌گذاری از طریق صدور ضمانت ‌نامه اعتباری این مشكل را حل می كند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.