عضو هیئت انتخاب جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوان:

باید حوزه تولید و اکران فیلم های کودک و نوجوان در کشور تقویت شود

عضو هیئت انتخاب جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوان گفت: در مورد تفکیک جشنواره فیلم کودک و نوجوان نباید پیش داوری کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر شهاب رضویان اظهار کرد: بازبینی آثار رسیده به بیست و نهمین جشنواره فیلم‌های نوجوان دو هفته گذشته به پایان رسید و می‌توان گفت کیفیت آثار در سطح خوبی بود و فیلم ها بر اساس محدودیت برای رده سنی نوجوان انتخاب شدند.

رضویان در مورد تفکیک جشنواره به دو بخش کودک و نوجوان گفت: باید حداقل یک دوره از جشنواره برگزار شود تا بتوان در این زمینه نظر داد؛ از حالا نمی‌توان پیش داوری کرد.


وی با تأکید بر اینکه توجه به گروه سنی نوجوان در جامعه بسیار ضروری است، افزود: با توجه به اینکه نوجوانان در میانه گروه سنی قرار دارند و نه جزء گروه سنی کودک و نه جوان هستند؛ حقوق آنها تا حدودی نادیده گرفته می‌شود.


رضویان افزود: نوجوانان در سن آسیب‌پذیری قرار دارند و در صورتی که این جشنواره تخصصی آغازگر مسیری باشد که به مسائل نوجوانان منفک از کودک و به طور ویژه تر نگریسته شود، شاهد اتفاقات خوبی در این راستا خواهیم بود.


رضویان خاطرنشان کرد: معضل اساسی سینمای کودک و نوجوان کشور این است که به خاطر از بین رفتن ساز و کارهای نمایش فیلم و شرکت‌های پخش فیلم، سالهاست که تولید این نوع فیلم در جامعه سینمایی کشور دچار وقفه و آسیب شده است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.