سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان :

احزاب باید تولید‌کننده اندیشه‌های سیاسی باشند/ توده ‌های مردم در احزاب ما حضور ندارند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برخی احزاب در کشور ما همانند موج می‌آیند و بعد از مدتی هم محو می‌شوند، گفت: احزاب در کشور ما در سطح نخبگان فعالیت می‌کنند و توده ‌های مردم در آنها حضور ندارند.

سید کمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل ناکارآمدی احزاب در ایران اظهار داشت: اکثریت احزاب در کشور ما فصلی هستند، این تشکل‌ها در طول سال فعالیتی ندارند و فقط در زمان انتخابات فعال می شوند.

وی در ادامه افزود: برخی دولت‌ها در زمان آغاز کارشان احزابی را تاسیس می‌کنند مانند تشکیل حزبهای کارگزاران و مشارکت در دوران اصلاحات و یا حزب رایحه خوش خدمت که در زمان احمدی‌نژاد تشکیل شد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در کشور ما دبیران کل، اعضای شورای مرکزی و موسسین احزاب به صورت تک بعدی کار حزبی انجام نمی‌دهند و در کنار شغل یا مسئولیت اصلی‌شان به کار حزبی می‌پردازند، گفت: این در حالیست که فلسفه فعالیت حزبی این است که قدرت را در دست بگیرند و مثلا در مجلس اکثریت را داشته باشند.

سجادی با بیان اینکه احزاب باید تولید‌کنندگان اندیشه‌های سیاسی باشند، افزود: در تمام دنیا احزاب در زمینه اداره کشور، امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و  اجتماعی نقش دارند به اعتبار اینکه ممکن است روزی در دولت و یا مجلس اکثریت را داشته باشند.

وی تاکید کرد : برخی احزاب همانند موج می‌آیند تا کاری را انجام دهند؛ احزاب در کشور ما در سطح نخبگان فعالیت می‌کنند و توده ‌های مردم در آنها حضور ندارند که همین موضوع یک نقص بزرگ برای فعالیت حزبی است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه احزاب در کشور ما بُنیه مالی ندارند، خاطر نشان کرد: برخی احزاب ممکن است به طرق مختلف از منابع مالی برخوردار باشند و از ارث پدری برای تامین مالی حزبشان استفاده کنند اما در کشورهای دیگر برای امور و فعالیت‌های احزاب بودجه‌هایی پیش‌بینی می‌شود و همچنین امتیازاتی را برای آنها در نظر می گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار