کتاب «لطفاً ساکت» بازگو کننده زندگی مادران انتظار

کتاب «لطفاً ساکت» به کوشش محبوبه معراجی‌پور قصه‌ رمان‌گونه مادرانی است که جنازه فرزندشان با گذشت سال‌ها پس از جنگ برنگشته است.

محبوبه معراجی‌پور نویسنده کتاب «لطفاً ساکت» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محتوای این کتاب اظهار داشت: این کتاب در خصوص مادری است که جنازه پسرش با گذشت سال‌های پس از جنگ بر نگشته و این مادر شهید خواب پسر شهیدش را می‌بیند و بنا بر سفارش فرزندش با گروه تفحص به مکانی که فرزندش در خواب گفته می‌رود و در آنجا شهدای زیادی را پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: ادبیات این کتاب حالت داستانی رمان‌گونه دارد و نقطه اوج داستان زمانی است که مادر شهید برای پیدا کردن جنازه پسرش پایش روی مین رفته و پرستاران مجبور می‌شوند که پای او را قطع کنند.

این نویسند کتاب افزود: هدف از نگارش این کتاب نشان دادن زندگی و نوع تفکر بانوان جنگ است و همچنین بیان احساس مادری پس از سال‌های جنازه فرزندش را پیدا می‌کند، که چه حسی به او دست داده و در طول این مدت چه سرنوشتی را داشته است.

وی ابراز داشت: مخاطبین این کتاب عموم جامعه به خصوص نسل جوانی است که حوادث جنگ و مشکلات پس از آن را درک نکردند و من با این کار در واقع می‌خواستم به نوعی فرهنگ ایثار و شهادت را در بین این نسل تبلیغ و ترویج کنم.

معراجی‌پور در پایان گفت: این کتاب 200 صفحه‌ای و در تیراژ 3000 جلد به وسیله انتشارات مرکز اسناد اسلامی منتشر شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار