اردبیل؛

پیاده روی از سوئد تا ایران

کریستینا پالتین ورزشکار 44 ساله سوئدی پس از طی مسافت 606 کیلومتر وارد اردبیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریستینا پالتین گفت: از 15 روز پیش سفر خودم را شروع کرده ام و بعد از گذر از مرز بازرگان از شهرهای ماکو، تبریز، بستان آباد و نیر عبور کرده و وارد شهر اردبیل شدم.

وی افزود: تا به امروز 606 کیلومتر را طی کرده ام و قرار است 2هزار کیلومتر هم پیاده روی کنم یعنی بعد از اردبیل به استان های شمالی ایران رفته سرانجام از آنجا به عشق آباد پایتخت ترکمنستان می روم.

کریستینا پالتین هدف خود از این سفر را دیدن مناطق گردشگری ایران، آشنایی با آداب و رسوم و همچنین تقویت روابط دوستی و اعتماد در بین کشورهای اروپایی با دیگر کشورها عنوان کرد.

وی گفت: بیشتر مردم اروپا از افراد و مکان های ناشناس می ترسند و من با این حرکتم از آنها می خواهم که نگرششان را نسبت به مردم جهان تغییر بدهند به ویژه مردم ایران که بسیار قابل اعتماد هستند و خود کشور هم سرشار از امنیت است.

پالتین افزود: کل سفرم در ایران 60 روز طول می کشد و من تا بحال به 55 کشور سفر کرده ام ولی به ایران اولین بارم بود که سفر می کردم.

وی ایران را کشوری بسیار زیبا و با فرهنگ و مهمان نواز عنوان کرد و گفت: شگفت انگیز است با هر کسی که در ایران برخورد کردم خیلی مهربان بودند از من با میوه، نان، غذا و آجیل پذیرایی می کردند و گاها آنقدر محبتشان شامل حالم می شد که از سنگینی وسایل نمی توانستم سه چرخه ام را حرکت بدهم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.