رژه مشترک نیروهای مسلح در سراسر کشور برگزار شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح هم‌زمان در تهران و سراسر کشور با نمایش اقتدار یگان های مختلف برگزار شد.

رژه مشترک نیروهای مسلح در سراسر کشور برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش های رسیده از استانهای اردبیل، کهگیلویه و بویر احمد، رشت و گلستان، قم، کرمانشاه، اردبیل،چهارمحال و بختیاری، سمنان، بندرعباس و زنجان، اصفهان و همدان این رژه با اقتدار برگزار شد.

*رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری

به مناسبت 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با هدف تجدید میثاق با معمار کبیر انقلاب، فرماندهی معظم کل قوا و شهدای 8 سال دفاع مقدس، در شهرکرد مرکز استان برگزار شد.

در این مراسم باشکوه با حضور مقامات ارشد استان، 56 گروهان از یگان های موتوری و پیاده نیروهای مسلح و بسیج، از مقابل کلام الله مجید، تمثال مبارک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خیابان آیت الله کاشانی شهرکرد (مقابل استانداری) با سبک های مختلف کلاسیک و حماسی رژه رفتند.

همچنین گروه های نمونه رزم نوازان و پرچم و یگان های کادر و وظیفه سپاه و ناجا، بسیج اقشار، بسیج عشایری، پلیس افتخاری، گردان های امام حسین (ع)، بیت المقدس، امام علی (ع)، کوثر، هلال احمر و یگان های موتوری سپاه و ناجا در این آیین اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

ضمناً همزمان در سایر مراکز شهرستان های استان هم رزمایش گردان های بیت المقدس، الزهراء و کوثر برگزار شد.

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در سراسر کشور از ۳۱ شهریور با شعار «ما می توانیم با همدلی و همزبانی» و با اجرای رژه نیروهای مسلح آغاز و تا 6 مهر ادامه دارد.

نخستین روز این هفته با عنوان «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی»، دومین روز «روحانیت، علم و دانش پژوهی و سربازان»، سومین روز «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی»، چهارمین روز «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، پنجمین روز «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف»، ششمین روز «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» و هفتمین روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی» نامگذاری شده است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس 616 ویژه برنامه در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

نواخته شدن زنگ مقاومت و سخنرانی راویان دفاع مقدس در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهداء، یادواره شهدای شهرستان ها، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهداء و ایثارگران، برنامه های مختلف فرهنگی هنری و ورزشی، برپایی نمایشگاه ها و برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان اردل از دیگر ویژه برنامه های این هفته اعلام شده است.
31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال 1359 و اولین روز از هفته دفاع مقدس می باشد.

*دفاع مقدس خیزشی عظیم در برابر سلطه جهانی

استاندار اصفهان درمراسم رژه نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس یک خیزش عظیم در مقابل سلطه جهانی بود.

به گزارش خبر نگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان صبح امروز زرگرپور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس یک خیزش عظیم در مقابل سلطه جهانی بود که ملت ما در این نبرد با همه عظمت و استعدادهای خود با فداکاری و ایستادگی و استقامت جوانان کشور به صحنه آمد .

وی افزود: ملت ایران بر خلاف سنت جهانی روز پایان جنگ که روز فتح نهایی است را جشن نمی گیریم بلکه با جشن روز آغازین به همه دنیا میگوییم که کشور ما در حالیکه کودکان و نوجوانان آماده ی شروع سال تحصیلی بودندو ارتش هنوز آمادگی دفاع را نداشت، در آغاز ماه حرام مورد تجاوز دژخیمان مزدور قرارگرفت .

استاندار اصفهان بابیان این مطلب که در دفاع مقدس با یکی از شقی ترین و خشن ترین ارتش دنیا وارد جنگ و دفاع از میهن شدیم خاطر نشان کرد: ما آغاز گر جنگ و تجاوز به سرزمین های دیگر نبوده ایم و کشور ما با یک مرد آسمانی بر یک نیروی اهریمنی پیروز شد.

زرگرپور گفت: ما هدف استعمارگری در منطقه را نداشته و نخواهیم داشت و به صراحت می گوییم که این ملت در برابر متجاوزین ، لحظه ای مصامحه نخواهند کرد و از شرف و ناموس ملت خود با جان و دل دفاع خواهند کرد.

وی ادعای متجاوزان و مدعیان حقوق بشری را دروغین خواند و اظهار داشت: این متجاوزان با نشان دادن زشت ترین رفتارها از خود و اجازه دادن برای تجاوز و حمله به کشور ما نشان دادند که ادعاهای آنها فریبی بیش نبوده و و حتی استقلال یک ملت راهم به رسمیت نمی شناسند و ارزشهای حقوق بشری را به پای سلطه خواهی های خود قربانی می نمایند.

استاندار اصفهان با اشاره به فجایع امروز بشری در عراق ، سوریه ، بحرین، و دیگر کشورهای منطقه عنوان کرد: تمام این وقایع ثابت کننده ی این ادعاست که استکبار جهانی بر ادعای خود پا برجاست .

زرگرپور افزود: دوران 8 سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که نجات بشری ازچنگال استکبار تنها به ایستادگی روی پای خود می باشد و اگر همه ملتها و دولتها بیاموزند روی پای خود بایستند ، بر جهان استکبار پیروز می شوند.

وی نیروهای مسلح را در دفاع مقدس متجلی حقیقتی دانست که با دست خالی نیز می توان جلوی مجهز ترین ارتش دنیا ایستادگی کرد و پیروز شد .

زرگرپور بسیجیان را چهره هایی مهربان، نیک اندیش، مقتدر، مومن و وفادار به نظام و میهن ارزیابی کرد و افزود:آموزش این نیروهای بسیجی در راستای دفاع از حقوق ملتها و کرامت انسانی است که از حقوق اساسی مردم ستم دیده و مظلوم دنیا سیانت می کند.

وی گفت : نیروهای مسلح ما آغازگر هیچ گونه تجاوز ی در منطقه نبوده اند و نه تنها مدافع مردم مظلوم دنیا خواهند بود بلکه چشمی را که به این سوی مرزهای کشور دوخته شود را به حول و قوه ی الهی کور خواهند کرد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: ملت ایران ملت منطق،صلح و همکاری است پس فتنه گران بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ثبات دهنده ی وضعیت منطقه هستند و تهدیدی برای منطقه به شمار نمی روند ، بلکه با ایجاد ثبات در منطقه مدافع حقوق بشری و مردم مظلوم منطقه خواهند بود .

زرگر پور با عنوان این مطلب که رژیمی برای منطقه تهدید به شمار می رود که تمام معاهدات را با جمع آوری سلاح های کشتار جمعی در خود انباشته است تاکید کرد: ما ثابت کردیم که در همه حال آماده ی مذاکره با کشورهای دیگر هستیم به شرطی که این مذاکرات با احترام متقابل و درنظر گرفتن منافع متقابل با در نظر گرفتن حق انرژی هسته ای ایران در چارچوب حقوق بین الملل باشد.

*رژه نیروهای مسلح در خراسان شمالی

همزمان با 31شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس نیروهای مسلح در خراسان شمالی توان رزمی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، پرویزی استاندار و فرماندهان نیروهای مسلح استان، اقشار مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در بلوار مصلای امام خمینی بجنورد برگزار شد.

در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس یگان های پیاده و زرهی سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج، پایگاه پدافند هوایی و مرزبانی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در این مراسم سردار مرتضوی فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی، عزت و اقتدار نظام اسلامی را مرهون هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: دفاع مقدس ملت ما، مظهر همدلی و همزبانی است و طبق فرمایش امام راحل (ره) انقلاب اسلامی در حال فتح سنگرهای کلیدی جهان است.

*آغاز هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح

نیروهای مسلح مستقر در استان امروز در آغازین روز هفته دفاع مقدس رژه می روند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛در این مراسم که از ساعت 9 و  در بلوار شهید لشگری قزوین برگزار خواهد شد نیروهای پیاده و زرهی ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و بسیج قدرت رزمی و دفاعی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

نماینده ولی فقیه دراستان  امام جمعه قزوین و استاندار قزوین سخنرانان مراسم هستند.

*فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز ایران اسلامی به عنوان الگوی ایستادگی و مقاومت به جهانیان معرفی شد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز گفت: ایران اسلامی بعد از جنگ تحمیلی، به عنوان الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار، به جهانیان معرفی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، سردار ذبیح الله مالکی در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در شهرستان سقز که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: دفاع مقدس، باعث اقتدار و عزتمندی نظام انقلابی و اسلامی ایران در جهان شد.

وی افزود: مهمترین دستاورد دفاع مقدس خودباوری نسلی بود که رژیم دو هزار و پانصد ساله را سرنگون و متلاشی ساخت و در پی آن مشتاقانه و جان برکف از انقلاب اسلامی دفاع کرد و با دشمنان قسم خورده اسلام و استقلال وپیشرفت ایران به مبارزه برخاست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز با عنوان اینکه ایران اسلامی در منطقه و جهان، مایه آرامش برای مسلمانان جهان است بیان کرد: تصور اینکه بعد از جنگ هشت سال دفاع مقدس، جنگ پایان یافته است تصور درستی نیست زیرا دشمن از راه ماهواره با نشانه گرفتن غیرت دینی و ناموسی، جنگ نرم را شروع کرده تا اراده جوانان و خانواده ها را سست کند.

سردار مالکی رمز پیروزی در برابر دشمنان را ایثار، ولایتمداری، همدلی و همزبانی ملت و دولت، جهاد سیاسی و اقتصادی برشمرد و تاکید کرد: ایران یک کشور اسلامی و انقلابی است و به دلیل اینکه استمرار حکومت پیامبر اسلام (ص) است همواره در معرض تهدید قرار دارد.

گفتنی است،در این مراسم آمادگی رزمی دلاور مردان نیروهای مسلح مستقر در شهرستان سقز با حضور امام جمعه، فرماندار، خانواده های شاهد و ایثارگر و مردم سقز به نمایش گذاشته شد.

قبل از اجرای رژه، مراسم ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به مقام شهدا برگزار شد.
اجرای مراسم و حرکات نمایشی توسط گروه های رزمی از دیگر برنامه های اولین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان سقز بود.


*رژه نیروهای مسلح در سمنان برگزار شد


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان، رژه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسئولان و خانواده های شهدا و رزمندگان استان سمنان، بار دیگر یاد و خاطره رشادت های شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را در خاطره زنده کرد.

 سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان دوران دفاع مقدس را یادآور ایستادگی و مردانگی ملت غیور ایران اسلامی دانست و گفت: رشادت های فرزندان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نشانگر ایثار، شهامت، همراهی و همدلی ملت این سرزمین بود. سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی افزود: ملت ایران در جنگ تحمیلی، با تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) در قالب ارتش، سپاه و بسیج، پا به میدان مقابله با رژیم بعثی گذاشت و در مقابل تمام استکبار ایستادگی کرد.

 وی با بیان اینکه از رشادتهای دوران دفاع مقدس گلهای شهادت روئیده شد، تصریح کرد: امروز نیز ملت های مسلمان و مستضعف جهان با الگوگیری از رشادتها و شهادت طلبی مردم ایران، علیه استکبار جهانی می خروشند.

 وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران به اعتبار مردم ولایتمدار در صحنه حضور دارند، افزود: با وجود تحریمها و دسیسه های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران همچنان در صحنه حضور دارند و ایستادگی می کنند و در زمان لازم، از جان و مال خود نیز گذشته اند.

 فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس برای ایران اسلامی عزت و افتخار به همراه داشت، از اقتدار و همدلی نیروهای مسلح استان سمنان تقدیر کرد. حجت الاسلام و المسملین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، محمد وکیلی استاندار، سرهنگ روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان نظامی، ارتشی و انتظامی و مدیران دستگاه های قضایی و اجرایی استان سمنان به همراه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران این استان در این آیین به احترام رشادت های فرزندان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند. 

*جنگ تحمیلی علیه ایران جنگی سیاسی و حساس بود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت :جنگ تحمیلی جنگی سیاسی ، امنیتی و بسیار حساس بود و بزرگترین حادثه ای که با حضور جانانه ی مردم و پیروی از ولایت فقیه به پیروزی رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور رژه نیروهای مسلح یگان های مستقر در شهر کرمان با حضور با شکوه مردم و مسئولان و خانواده های شهدا جانبازان و ایثارگران صبح امروز در بلوار 22 بهمن کرمان بر گزار شد

در این مراسم سردار نوری فرمانده سپاه ثارالله استان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدا، امام شهدا و دلاور مردی های رزمندگان دوران دفاع مقدس ، به جنایات صدام که با حمایت همدستانش که هرگونه امکانات و تسهیلات نظامی را در جنگ تحمیلی کشورمان در اختیارش گذاشته بودند اشاره کرد .

وی افزود: جنگ تحمیلی علیه ایران از جمله اتفاقات مهمی بود که بعد از سرنگونی رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب در منطقه رخ داد
سردار نوری تصریح کرد : اکنون با گذشت سالها از پیروزی انقلاب اسلامی و طراحی توطئه های مختلف امریکا و همدستانش در سطح منطقه و جهان رو به رو هستیم

وی افزود :آمریکائی در طول این سال ها تهمت های بسیاری به ایران از جمله حامی تروریسم و محور شرارت زدندو همچنین علاوه بر آن تحریم، تهدید نظامی و دخالت های گوناگون ، فتنه ، نفاق و تفرقه بین شیعه و سنی علیه ایران به راه انداختند.

در اولین روز هفته دفاع مقدس انجام شد، رژه نیروهای مسلح استان همدان

هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح استان همدان در میدان آرامگاه باباطاهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازهمدان؛ در نخستین روز از هفته دفاع مقدس یگان های نمونه نیروهای مسلح استان همدان در میدان باباطاهر شهر همدان رژه رفتند.

در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس استاندار، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی استان همدان، مدیرکل دادگستری، دادستان، مدیرکل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مدیرکل بنیاد شهید و جمعی از مدیران استانی و خانواده معظم شهدا و جانبازان سال‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، یگان پرچم به سمت جایگاه رژه رفتند و مراسم رژه با خیر مقدم فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) آغاز شد.

در حاشیه این آیین تصاویری از امام راحل (ره) و رهبری فرزانه النقلاب و بیانات آنها در زمینه آمادگی و قدرت نیروهای مسلح و توصیف آنها از هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسته بود.

برنامه هفته دفاع مقدس با قرائت قرآن و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی توسط رزمنوازان سپاه همدان آغاز شد و گروه مارش تیپ 316 زرهی همدان نیز سرود وحدت را سر دادند.

پس از سخنرانی مسوولان نیز گردان امنیت امام علی (ع) سپاه همدان به انجام حرکات رزمی با شمشیر ، سواره و پیاده و برخورد با اشرار پرداختند.

در ادامه یگان های نمونه تیپ 316 زرهی شهید قهرمان، سپاه انصارالحسین (ع)، پایگاه هوایی شهید نوژه و نیروی انتظامی استان همدان رژه رفتند و بخشی از توان رزمی خود را در معرض دید حاضران قرار دادند.


رژه اقتدار غیورمردان ارتش ، سپاه و بسیج در زنجان برگزار شد


در این مراسم نیروهای مسلح ارتش ، سپاه و بسیج باشکوه و نظم خاصی توانمندی ها و اقتدار همیشگی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان دراین مراسم باگرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حضور مقتدرانه نیروهای مسلح و آمادگی این نیروها موجب دلگرمی ملت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: امروز دنیا به توان نظامی وعظمت واراده جوانان این مرز و بوم اذعان دارد.

گفتنی است؛ نمایش خودروها با تجهیزات نظامی از برنامه های امروز بود

*رژه نیروهای مسلح در میدان مصلی اردبیل برگزار شد


همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح با حضور امام جمعه اردبیل، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان وایثارگان و اقشار مختلف مردم در میدان مصلای اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه پاسداران حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مراسم رژه نیروهای مسلح در اردبیل اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح با مانور و رژه خود اقتدار، عظمت ، شجاعت وقدرت کشورمان را به دنیا نشان دادند و این رژه نیروهای مسلح در سراسر ایران تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کرد.

وی گفت:‌ سربازان ولایت زیر پرچم انقلاب اسلامی، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) امروز در اردبیل گرد هم آمدند تا به دنیا نشان دهند که مردم ولایتمدار اردبیل همواره از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده و تا آخرین نفس نیز دفاع می‌کنند.

بابازاده تصریح کرد: نیروهای انتظامی، نظامی، سپاه حضرت عباس(ع)، بسیجیان و ارتشیان همیشه در صحنه‌های حساس کشور حاضر بودند و با جان و دل از خاک و مرز و بوم کشورمان دفاع می‌کنند و امروز رژه نیروهای مسلح تنها گوشه‌ای از قدرت کشورمان بوده که به دنیا ثابت شد.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح در کنار مردم ولایتمدار با وحدت و همدلی و همزبانی و با پیروی از مقام معظم رهبری همیشه از خاک و مرز و بوم کشورمان دفاع می کنند واجازه هیچ گونه تجاوز از طرف دشمنان را نمی‌دهند و ما همیشه پشت سر ولایت فقیه و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهیم ایستاد.

فرمانده سپاه پاسداران حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به تلاش دشمنان با هجمه‌های فرهنگی در کشورمان گفت:‌ ملت ایران با هوشیاری تمام این فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند و قدرت امروز نیروهای مسلح دشمنان و استکبار جهانی را در یاس و ناامیدی فرو برد.

رژه نیروهای مسلح و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه فتح استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و نیز فرماندهان رده‌های مختلف سپاه استان در میدان انقلاب یاسوج برگزار شد.
 
نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد در قالب یگان‌های پیاده و موتوری، یگان‌های سپاه انقلاب اسلامی استان ، نیروهای انتظامی و بسیج و همچنین عشایر غیور استان همزمان با 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
 
در این مراسم آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان، سید موسی خادمی استاندار و سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح سخنرانی کردند. 

*برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در لرستان

مراسم رژه نیروهای مسلح استان لرستان همزمان با اغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد .

به گزارش گروه استاتهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ نماینده ولی فقیه در استان لرستان  در این مراسم گفت: ۳۱ شهریور یادآور هجوم همه جانبه ارتش بعث صدام علیه ایران اسلامی است که این هجوم نشانه کینه توزی استکبار جهانی و هدف آن نابودی حیات نوپای اسلام و انقلاب اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی جنگ تحمیلی را جنگ نابرابر مستکبری دنیا و مرتجیین منطقه با انقلاب اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: هیچکس تصور نمی کرد انقلاب اسلامی ایران در این جنگ پیروز شود اما ناباورانه پیروز شده و خاک میهن اسلامی مان از دست اشغالگران نجات یافت.

*دفاع مقدس یک گنجینه پایان ناپذیر است

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس یک گنجینه پایان ناپذیری بوده که برای ملت ایران درس ها و عبرت های فراوانی دارد، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس تبلور ارزش های دینی و الهی، مهر، محبت، اخوت، برادری و همدلی ملت ایران است.

امام جمعه خرم اباد با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تبلوری از ایثار، فداکاری، گذشت، استقامت و ایستادگی در برابر دشمن است، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس همچنین تبلور اعتماد به نفس، خودباوری و خود اتکایی ملت ایران بوده که نتیجه آن را امروز در عرصه های مختلف مشاهده می کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود:هشت سال دفاع مقدس تبلور عبادت، دعا، مناجات و ذکر و یاد خداست از این رو بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همدلی، وحدت، صبر و بردباری، فداکاری و ایثارگری و مقاومت و توکل بر خدا وجود داشت، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس چشمان همگان بر نصرت الهی دوخته بود و همگان اطاعت از امام و رهبری را بر خود واجب می دانستند.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه دستور حضرت امام(ره) برای رفتن به جبهه را بر خود فرض می دانستند، عنوان کرد: این وفاق و همدلی مردم و رهبری امام بزرگوار ما و ایثار و فداکاری رزمندگان باعث شد که در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی برسیم.

*برگزاری رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه

رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمانشاه، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه؛رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمانشاه، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، امروز، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در این مراسم از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مردمی ترین انقلاب تاریخ معاصر یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در دنیا زبانزد است و به الگویی برای انقلابی های دنیا تبدیل شده است.

ابراهیم رضایی بابادی افزود: جنگ تحمیلی در200 سال اخیر تنها جنگی بود که در طی آن یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست بیگانگان نیفتاد.

در این مراسم یگان های نمونه پیاده و موتوری سپاه، ارتش،نیروی انتظامی و بسیج استان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

علاوه بر کرمانشاه، رژه نیروهای مسلح درشهرهای سرپل ذهاب،اسلام آبادغرب و جوانرود نیز برگزار شد.

 رژه نیروهای مسلح، امروز در بلوار تاقبستان برگزار شد .

*رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری

به مناسبت 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با هدف تجدید میثاق با معمار کبیر انقلاب، فرماندهی معظم کل قوا و شهدای 8 سال دفاع مقدس، در شهرکرد مرکز استان برگزار شد.

در این مراسم باشکوه با حضور مقامات ارشد استان، 56 گروهان از یگان های موتوری و پیاده نیروهای مسلح و بسیج، از مقابل کلام الله مجید، تمثال مبارک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خیابان آیت الله کاشانی شهرکرد (مقابل استانداری) با سبک های مختلف کلاسیک و حماسی رژه رفتند.

همچنین گروه های نمونه رزم نوازان و پرچم و یگان های کادر و وظیفه سپاه و ناجا، بسیج اقشار، بسیج عشایری، پلیس افتخاری، گردان های امام حسین (ع)، بیت المقدس، امام علی (ع)، کوثر، هلال احمر و یگان های موتوری سپاه و ناجا در این آیین اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

ضمناً همزمان در سایر مراکز شهرستان های استان هم رزمایش گردان های بیت المقدس، الزهراء و کوثر برگزار شد.

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در سراسر کشور از ۳۱ شهریور با شعار «ما می توانیم با همدلی و همزبانی» و با اجرای رژه نیروهای مسلح آغاز و تا 6 مهر ادامه دارد.

نخستین روز این هفته با عنوان «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی»، دومین روز «روحانیت، علم و دانش پژوهی و سربازان»، سومین روز «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی»، چهارمین روز «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، پنجمین روز «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف»، ششمین روز «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» و هفتمین روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی» نامگذاری شده است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس 616 ویژه برنامه در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

نواخته شدن زنگ مقاومت و سخنرانی راویان دفاع مقدس در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهداء، یادواره شهدای شهرستان ها، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهداء و ایثارگران، برنامه های مختلف فرهنگی هنری و ورزشی، برپایی نمایشگاه ها و برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان اردل از دیگر ویژه برنامه های این هفته اعلام شده است.

*هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: تا زمانی که ملت پشتیبان ولایت فقیه و در راه آرمان‌های انقلاب و شهدا باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر ایران اسلامی ایستادگی کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، محمدعلی علیزاده صبح امروز در مراسم رژه خودروهای نظامی و انتظامی این شهرستان با بیان اینکه قدرت و عظمت ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و ولایت فقیه است، اظهار کرد: ملت ولایتمدار ایران اسلامی با تأسی از آرمان‌های شهدا و امام راحل و مقام معظم رهبری با قدرت راه آنها را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز بخشی از قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی به دشمنان نظام اسلامی نشان داده شد، افزود: تا زمانی که این ملت پشتیبان ولایت فقیه باشد و در راه آرمان‌های انقلاب و شهدا باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر ایران اسلامی ایستادگی کند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با تاکید بر اینکه تا آخرین قطره خون خود پشتیبان انقلاب اسلامی خواهیم بود تصریح کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با ابرقدرت‌های جهان جنگیدند و نشان دادند که این ملت ذره‌ای از آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آیند.

امروز همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس، موتورسواران بسیجی، یگان‌های خودرویی نظامی، انتظامی و مرزبانی به همراه تاکسی‌های شهری آستارا رژه باشکوهی را در این شهرستان به نمایش گذاشتند.

در این آیین، خودروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی و تاکسی شهری با نصب پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران از مسیر سپاه ناحیه آستارا به طرف مرکز شهر و مزار شهدای گمنام این شهرستان رژه رفتند و سالروز هفته دفاع مقدس که یادآور ایثارگر و رشادت‌های رزمندگان اسلام است، را گرامی داشتند.

پس از پایان رژه خودروهای نیروهای مسلح آستارا، همایش ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌ها برگزار و مسئولان شهرستان، رزمندگان، آزادگان و بسیجیان با امام جمعه آستارا دیدار می‌کنند.

رژه نیروهای مسلح در استان گلستان برگزار شد

همزمان با سی و پنجمین سالروز دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح مستقر در استان گلستان با حضور مسئولان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار رژه نیروهای مسلح در استان گلستان برگزار شدگروه استان های باشگاه خبرنگاران، به مناسبت هفته دفاع مقدس رژه اقتدار نیروهای مسلح استان گلستان با حضور مسئولان نظامی و انتظامی استان و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، رژه نیروهای مسلح مستقر در استان گلستان در میدان بسیج گرگان برگزار شد.
 
در این مراسم دشمن شکن، نیروهای پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای مردمی بسیج و نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی با اقتدار از مقابل جایگاه رژه رفتند تا نظم و اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشانند.
 
در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر ، علی آبادکتول و بندرترکمن استان گلستان مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار شد.
 
در این مراسم، گردان‌های نظامی و انتظامی استان ‌گلستان در شهرهای مختلف از مقابل جایگاه رژه رفته و توانایی خود را به رخ دشمنان کشیدند.

*نمایش قدرت نیروهای مسلح در کردستان

یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با برگزاری رژه، توان دفاعی و نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یگان‌های نمونه نیروهای سپاه، بسیج، ارتش، انتظامی و مرزبانی هم‌زمان با سراسر کشور و در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بلوار آزادگان سنندج، از مقابل کلام‌الله مجید و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و جایگاه رژه رفتند.

رژه یگان‌های موتوری و خودرویی نیروهای مسلح استان از دیگر برنامه‌هایی بود که صبح امروز در سنندج در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم افتخارآمیز، یگان‌های نمونه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مستقر در کردستان، با گام‌های استوار خود در این رژه بار دیگر لرزه به جان بدخواهان این سرزمین انداختند و با صلابت خود به مردم منطقه امید، امنیت و آرامش بخشیدند.

ادای احترام مسئولان کشوری و لشکری استان، نمایش هنرهای رزمی، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس و نیز رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح و نمایش توانمندی‌ها در زمینه تجهیزات و ادوات نظامی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

رژه نیروهای مسلح در استان قم برگزار شد

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، صبح امروز رژه نیروهای مسلح استان قم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم؛آیت الله اعرافی و سردار احمدی از سخنرانان این مراسم بودند که در بلوار پیامبر اعظم (ص) - حدفاصل خیابان سمیه و 30 متری بسیج با حضور آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم و رئیس جامعه المصطفی العالمیه، سید مهدی صادقی استاندار قم و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه استان قم برگزار شد.

فرماندهان نظامی، انتظامی، خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم قم شاهد اجرای این رژه که در آن ادوات و توانمندی‌های نظامی نیروهای مسلح استان قم به نمایش در آمد، حضور داشتند.

*رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس دربندرعباس

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس یگانهای نمونه ارتش ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،بسیج و نیروی انتظامی با شرکت در رژه مشترک ، توان و آمادگی خود را در دفاع و پاسدارای از مرزهای ایران اسلامی در بلوار ساحلی بندرعباس به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران از بندرعباس، در این رژه ، انواع تجهیزات نظامی همچون سامانه های پدافندی ،موشکی  و راداری نیروهای مسلح مستقر در استان به نمایش گذاشته شد.

استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به رشادتها و افتخارآفرینیهای شهداء، رزمندگان و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس گفت: آن شیرمردان به دنبال نام و نشان نبودند وجان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند .

جادری افزود: روحیه شهادت طلبی مردم در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ملت ما ، ملت جهاد و دفاع است .
سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان هم  با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس  بر پاسداشت و حفظ ارزشهای هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد.

*رژه اقتدار در ریگان برگزار شد


رژه موتوری بسیجیان در شهرستان ریگان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با اغاز هفته دفاع مقدس غبار روبی وعطر افشانی قبور مطهر شهدای شهرستان ریگان با حضور مسولان وبسیجیان این شهرستان برگزار شد .

همچنین امروز با حضور یگانهای مستقر در شهرستان ریگان رژه موتوری در شهرستان برگزارگردید.
همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس یک دور مسابقه دو استقامت به مسافت 10کیلومتر درشهرستان ریگان بر گزار شد.

*رژه نیروهای مسلح در مازندران برگزار شد


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رژه نیروهای مسلح همزمان با اولین روز دفاع مقدس در شش شهر مازندران از جمله ساری و تنکابن برگزار شد.

فرمانده تیپ مالک اشتر در مراسم رژه نیروهای مسلح در تنکابن گفت: با وجود گذشت ۲۷ سال از اتمام جنگ، معاندان نظام در داخل و خارج کشور به دنبال وارونه جلوه دادن وقایع جنگ و همچنین پاشیدن غبار برویان و کتمان کردنش هستند و به همین دلیل وظیفه بازماندگان جنگ است تا راویان حقیقی این وقایع باشند و برای بسیجیان، دانشجویان و جوانان و همه آحاد ملت این وقایع را بازخوانی کنند.

سردار سید حیدر موسوی در خصوص عوامل شروع جنگ تحمیلی افزود: از دست دادن پایگاه بزرگ در ایران توسط قدرت‌های برتر دنیا، اختلافات واهی بر سر آمایش جغرافیایی شط العرب و شرایط ناپایدار کشور در اوایل انقلاب از مهم ‌ترین این عوامل بود.

فرمانده تیپ مالک اشتر در ادامه سخنان خود در خصوص عوامل قبول نکردن آتش‌بس از سوی ایران پس از فتح خرمشهر علیرغم همه پیروزی‌ها یادآور شد: مهم‌ترین عوامل عدم اطمینان از دشمن بعثی بود و با توجه به اینکه ۳۵ کشور دنیا از صدام حمایت می‌کردند و احتمال اینکه مجدداً حمله به ایران زیاد بود و عامل دیگر اینکه به ما پیشنهاد آتش‌بس داده بوده و پیشنهاد صلح نداده بودند و این راه را برایشان باز گذاشته بود و همه این عوامل باعث شد تا آتش‌بس را درآن مقطع ایران نپذیرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حبیب
۱۴:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
خدا قوت به رزمندگان اسلام همیشه پیروز سربلند باشی