شهرکرد؛

رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری

به مناسبت 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با هدف تجدید میثاق با معمار کبیر انقلاب، فرماندهی معظم کل قوا و شهدای 8 سال دفاع مقدس، در شهرکرد مرکز استان برگزار شد.

در این مراسم باشکوه با حضور مقامات ارشد استان، 56 گروهان از یگان های موتوری و پیاده نیروهای مسلح و بسیج، از مقابل کلام الله مجید، تمثال مبارک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خیابان آیت الله کاشانی شهرکرد (مقابل استانداری) با سبک های مختلف کلاسیک و حماسی رژه رفتند.

همچنین گروه های نمونه رزم نوازان و پرچم و یگان های کادر و وظیفه سپاه و ناجا، بسیج اقشار، بسیج عشایری، پلیس افتخاری، گردان های امام حسین (ع)، بیت المقدس، امام علی (ع)، کوثر، هلال احمر و یگان های موتوری سپاه و ناجا در این آیین اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

ضمناً همزمان در سایر مراکز شهرستان های استان هم رزمایش گردان های بیت المقدس، الزهراء و کوثر برگزار شد.

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در سراسر کشور از ۳۱ شهریور با شعار «ما می توانیم با همدلی و همزبانی» و با اجرای رژه نیروهای مسلح آغاز و تا 6 مهر ادامه دارد.

نخستین روز این هفته با عنوان «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی»، دومین روز «روحانیت، علم و دانش پژوهی و سربازان»، سومین روز «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی»، چهارمین روز «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، پنجمین روز «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف»، ششمین روز «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» و هفتمین روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی» نامگذاری شده است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس 616 ویژه برنامه در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

نواخته شدن زنگ مقاومت و سخنرانی راویان دفاع مقدس در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهداء، یادواره شهدای شهرستان ها، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهداء و ایثارگران، برنامه های مختلف فرهنگی هنری و ورزشی، برپایی نمایشگاه ها و برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان اردل از دیگر ویژه برنامه های این هفته اعلام شده است.

31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال 1359 و اولین روز از هفته دفاع مقدس می باشد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: رژه ، دفاع مقدس ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.