مرورگر خود را سبک کنید+آموزش

با ما همراه باشید تا چند راه کار برای بالا بردن سرعت سیستم را به شما آموزش دهیم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید شما هم جزء افرادی باشید که از کند بودن و هنگ کردن های مداوم کامپیوتر خود خسته شده اید و به دنبال راه کاری برای مقابله یا این مسائل هستید. با ما همراه باشید تا چند راه کار برای بالابردن سرعت سیستم را به شما آموزش دهیم.

مرورگر خود را سبک کنید:

ممکن است مرورگر اینترنت شما همان اپلیکیشنی باشد که تمام مشکلات را به وجود آورده است. با توجه به عملکرد نسبتا بد گوگل کروم بر روی مک ترفند هایی کلی در این زمینه وجود دارد. سعی کنید تعداد افزونه‌های مرورگر خود را به حداقل برسانید و تب‌های کمتری را هم‌زمان در حال اجرا داشته باشید تا منابع سیستمی کمتری را به مصرف برسانید.


همچنین می‌توانید از مرورگر Safari که به همراه Mac OS X عرضه می‌شود استفاده کنید که به نظر می‌رسد از کروم عملکرد بهتری داشته باشد.


غیر فعال کردن رمزگذاری FileVault برطرف دیسک:

چگونگی رمز نگاری درایو ها و فایل های شخصی و پشتیبانی از این رمزگذاری ها روی دیسک FileVault به طور پیش فرض در سیستم عامل مک X یوسمیتی را فعال کنید. این امر کمک می کند تا از امنیت فایل های به سرقت رفته مک خود جلوگیری کرده باشید.


بر روی برخی مک‌ها فعال بودن این قابلیت ممکن است موجب بوت یا Sign in بسیار کند شود. اگر مشکل شما هم این است، می‌توانید با رفتن به System Preferences و کلیک بر روی آیکون Security & Privacy و سپس کلیک بر روی عنوان FileVault ویژگی FileVault disk encryption را خاموش کنید.


Finder را سریع‌تر کنید:

هنگام باز کردن پنجره فایندر برای مشاهده فایل های خود، به طور پیش فرض حالت نمایش All My Files باز می‌شود. اگر شما تعداد فایل های زیادی بر روی مک خود دارید، این حالت نمایش ممکن است آهسته و کند باشد و تصاویر شما را دیر بارگذاری کند.

که می‌توانید با کلیک بر روی منوی فایندر و انتخاب Preferences و انتخاب فولدر مورد نظرتان در قسمت New Finder Windows Show سرعت اجرای فایندر را بالا ببرید. 


فضای دیسک آزاد:

هر کامپیوتری دارای فضاهای اندکی است که می توانید با خالی کردن فضاهای خالی موجب سرعت بخشیدن به سیستم عامل خود شوید.

برای بررسی این مورد، بر روی منوی Apple کلیک کنید، گزینه‌ی About This Mac را انتخاب کرده و در قسمت Storage وضعیت فضای خالی دیسک خود را مشاهده کنید. اگر فضای خالی به اندازه کافی وجود نداشت، احتیاج به خالی کردن مقداری فضا خواهید داشت.



منبع: howtogeek
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار