یادداشت؛

اینجا جنوب تئاتر است و از خنکای دیدار مرکزنشین‌ها محروم

ارمغان بهداروند، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به نحوه برگزاری جشنواره تئاتر استانی کرمان جنوب پرداخت.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارمغان بهداروند، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در یادداشتی که در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داده است، به برگزاری جشنواره تئاتر استانی کرمان جنوب پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:
 
دورترهای دور، آدم های نزدیک تری دارد. آدم هایی که تعریفی جز سادگی ندارند. آدم هایی که اگر دستشان برسد کم از خورشیدی که به آن ها نزدیک ترست، نیستند. در دورترها، دلیلی برای دیدن آن آدم های نزدیک وجود داشت که نمی خواستیم دریغ شود. دلیلی به نام تئاتر. تئاتر، جغرافیا ندارد و مرز نمی شناسد اما گاهی هم نفس نشدن با دورترها، آن آتش مهر را آن چنان به خاکستر گلایه مندی می نشاند که جز سکوت، حرفی برای گفتن باقی نمی ماند.
 
گفتند اینجا جنوب تئاتر است و از خنکای دیدار مرکزنشین ها محروم بوده است. به لهجه خورشید، غیظ کرده بودند و لهیب دلتنگی هایشان، نمایشنامه اندوهگینی بود که برایت دسته جمعی روایت می کردند. جیرفت شهر دوری است اما تئاتر، کبوتر پیغامبر اوست. کبوتری که با مهربانی و به تمنای دیدار آن جماعت خونگرم بال بال می زد.
 
آن ها برای این که بگویند ما را فراموش کرده بودند شرم می کردند اما مگر فراموشی جز این است که بشنوی سال هاست کفش مدیران تئاتری بر خاک جیرفت، ردی نگذاشته است.... آن فرصت اندک، مجال شنیدن بود، مجال امیدواری، مجال دوباره شما را خواهیم دید، مجال این که آرزو کنی جیرفت، نه جنوب تئاتر که قطب آن باشد. آمین


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار