حجت الاسلام جعفری در نشست خبری تئاتر مریوان:

تئاتر مریوان یکی از مصادیق مهم دیپلماسی فرهنگی است

بعد از برگزاری 9 دوره جشنواره خیابانی تئاتر مریوان با جدیت میتوان گفت یکی از مصادیق مهم دیپلماسی فرهنگی همین تئاتر مریوان است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صبح امروز نشست خبری دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل اداره ارشاد استان کردستان، فاتح باد پروا دبیر دهمین جشنواره بین المللی تئاتر مریوان، سامان خلیلی مدیر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی در تئاتر شهر برگزار شد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل اداره ارشاد استان کردستان، در این نشست عنوان کرد: بعد از برگزاری 9 دوره جشنواره خیابانی تئاتر مریوان امروز این جشنواره مطالبه‌ی مردم شده و خیلی با جدیت میتوان گفت یکی از مصادیق مهم دیپلماسی فرهنگی همین تئاتر مریوان است.

وی ادامه داد: کارهای اجرایی جشنواره از سه ماه قبل شروع شده و از 5 مهر جشنواره کار خود را شروع خواهد کرد و نتایج زحمات ما را خواهید دید.

جعفری پیام جشنواره را صلح و دوستی خواند و گفت: امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال هم زبانی با دولت معرفی شد ، میتوان گفت این رویداد مصداق مهمی برای شعار امسال است، همچنین هنر نمایشی می‌تواند زبان مشترک دل های صمیمی و قلب های پاک باشد.

وی افزود: در کل 272 اثر به جشنواره رسیده که از بین این تعداد آثاری را برای بخش‌های مختلف جشنواره انتخاب کردیم. در بخش بین الملل هم امسال کارهایی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان، آذربایجان حضور دارند.

جعفری تصریح کرد: از کشور امریکا استادی برای کارگاه‌های آموزشی نیز دعوت کردیم و قرار است 3 اثر مضمون دفاع مقدس در جشنواره امسال اجرا شود.

وی با اشاره به ظرفیت های کردستان اظهار داشت: سال گذشته پارک نمایش را افتتاح کردیم و در نظر داریم دو پارک دیگر در شهر سنندج و سقز تحت عنوان نمایش افتتاح کنیم.

در ادامه نشست بادپروا دبیر دهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی عنوان کرد:22 اثر در بخش آزاد جشنواره و7 اثر در بخش آئینی حضور دارند. بخش پوستر با موضوع مریوان نماینده کل تئاتر ایران است انجام شد و در نهایت یکی از کارها هم به عنوان پوستر جشنواره معرفی شد متاسفانه از بخش عکس استقبال خوبی صورت نگرفت .

وی ادامه داد: شورای شهر مریوان دست به دست هم دادند تا جشنواره به شکل خوبی برگزار شود تا نماینده کل جهان باشیم و نماد صلح وامنیت را در نقطه صفر مرزی نشان دهیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار