تنوع در مضامین و شکل اجرایی از ویژگی آثار جشنواره تئاتر مریوان

در این دوره از جشنواره تئاتر مریوان با تنوع بسیار زیادی در موضوع و شکل اجرایی آثار روبرو بودیم که این امر از ویژگی‌ها و شاخصه‌های این دوره جشنواره محسوب می‌شود.

مجید امرایی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره تئاتر مریوان گفت: 237 اثر نمایشی متقاضی حضور در این جشنواره بودند که نهایتاً از این میان 22 اثر نمایشی برای بخش اصلی و حدود 7 نمایش برای بخش آیینی جشنواره انتخاب شد.

وی ادامه داد: امسال جزو نادر سال‌هایی بود که آثار از لحاظ کیفی خیلی خوب بودند به طوری‌ که هیأت انتخاب برای گزینش و ارزیابی آثار دچار سختی می‌شد. ای کاش ظرفیت جشنواره محدود نبود و امکان انتخاب در حدی بود که می‌توانستیم آثار بیشتری را انتخاب کنیم.

وی  همچنین افزود: در این دوره از جشنواره تئاتر مریوان تنوع در مضامین زیاد بود و این تنوع هم به لحاظ محتوایی شامل موضوعات اجتماعی، انقلابی، دفاع مقدس و اخلاقی بود و هم از نظر شیوه اجرایی، روش‌های متعددی را در بر می‌گرفت. در حقیقت تنوع شیوه‌های اجرایی از ویژگی و ظرفیت‌های این دوره بوده است.

وی پیشنهاد داد: بهتر است از سال آینده جشنواره، بخش بازبینی نداشته باشد و در قالب چند روز بخش حاشیه‌ای برگزار شود تا تمامی گروه‌ها به اجرای آثار نمایشی خود بپردازند در این‌صورت ارزیابی آثار به شکل درست‌تری انجام می‌شود زیرا در حال‌ حاضر داوری آثار بر اساس فیلم‌های ارائه شده از نمایش‌ها انجام می‌شود و گاه برخی از گروه‌ها از چند دوربین استفاده می‌کنند که همین امر باعث می شود هیأت داوران فکر کنند که نمایشی بسیار قوی است و در مقابل برخی گروه‌ها که با ارائه فیلمی که توسط یک دوربین فیلم‌برداری شده مورد تأیید قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در ارزیابی آثار از طریق تماشای فیلم ظرفیت‌های زیبایی‌شناسانه دیده نمی‌شود و این امر هیأت داوران را در انتخاب نمایش‌های قوی دچار مشکل می‌شود.

دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنجم تا 9 مهرماه به دبیری رحیم جعفری در شهر مریوان برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار