ساری؛

ذبح رایگان دام در کشتارگاه های مازندران درعید قربان

ذبح دام در کشتارگاه های مازندران در روز عید قربان بصورت رایگان انجام خواهد شد.

ذبح رایگان دام در کشتارگاه های مازندران درعید قربانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران گفت:با هماهنگی صورت گرفته کشتارگاه های مازندران دراین روز بصورت رایگان ذبح دامها را انجام می دهند و هزینه ای دراین زمینه دریافت نخواهند کرد.

علی باکویی به فعالیت 11 کشتارگاه در مازندران اشاره کرد و افزود: از این تعداد چهار کشتارگاه شهرهای نور، بابل ، ساری و نشتارود بصورت صنعتی فعالیت می کنند .

مدیر روابط عمومی دامپزشکی مازندران گفت : 58 اکیپ ثابت و 30 اکیپ سیاردامپزشکی مازندران با حضور در محل های مشخص شده عرضه دام ، بهداشت و سلامت دامها را نظارت می کنند .

علی باکویی افزود: این اکیپ ها متشکل از 72 تن بازرس بهداشتی و 43 تن دامپزشک ازامروز تا روز عید قربان در محل های تعیین شده حضور خواهند داشت و نظارت و بازرسی وضعیت سلامت دامها را کنترل می کنند .

مدیر روابط عمومی دامپزشکی مازندران گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری ها ، در هر شهریک یا دو محل عرضه دام تعیین شد که مردم می توانند با مراجعه به این مکان ها دام موردنیاز را تهیه نمایند .

وی به برخی ویژگی دام های بیمار اشاره کرد و افزود: مردم از خرید دامهایی که لاغری مفرط، تراوش مخاط زرد رنگ از چشم و بینی ، پوست تاول زده ، پشمهای ژولیده و مشکلات گوارشی دارند ، بپرهیزند .

باکویی همچنین از حضور 17 روحانی ناظر شرعی در شهرستان های مازندران بعنوان دیگر اقدام اداره کل دامپزشکی استان نام برد و گفت : این روحانیون پاسخگوی مسائل شرعی مردم هستند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ذبح ، رایگان ، دام ، کشتار ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.