حجت الاسلام آل هاشم:

توافق هسته‌ای برای دشمنان نظام بهانه‌ای بیش نیست

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: توافق هسته ای که امروز در کشور مطرح است و دشمنان ایران آن را دنبال می‌کنند، بهانه‌ای بیش نیست.

به گزارش حوزه دفاعی_ امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرزندان شاهد شاغل آجا که با حضور امیر سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش برگزار شد اظهار داشت: امروز جامعه در شرایط خاصی به سر می برد و درحال سپری کردن برهه حساسی است که تنها راه برون رفت از این شرایط پیروی از تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که معظم له همواره بر لزوم مراقبت از نفوذ دشمن تأکید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: دشمن در کنار این مذاکرات و گفتگوهایی که انجام گرفته به دنبال رخنه و نفوذ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اذعان داشت: امروز یک کار عظیم دیگری به راه افتاده که به نظر می‌رسد از تمامی توطئه‌های دشمن خطرناک‌تر است و آن تهاجم فرهنگی است که مقام معظم رهبری بیش از 20 سال پیش نسبت به وقوع آن هشدار داده‌اند و از آن تحت عناوین مختلف از جمله ناتوی فرهنگی، عملیات فرهنگی و جنگ نرم نیز یاد کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بصیرت یعنی شناخت لحظه‌ها و مطلع شدن از دیروز، امروز و فردا گفت: در همه دسیسه‌های فرهنگی، دشمن در پی تغییر تفکر جوانان ماست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ترویج فحشاء و فساد در جامعه، ایجاد اختلاف میان مسئولان نظام، ترویج مدگرایی، اختلاف اندازی میان برادران اهل تسنن و تشیع، ایجاد اختلاف بین قومیت‌های ایرانی، مأیوس کردن جوانان نسبت به آینده و توزیع مواد مخدر در جامعه با پشتوانه سیاسی را از جمله حربه های دشمن در تهاجم فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب بسیار دغدغه نفوذ و رخنه دشمن در کشور را دارند و همه ما بایستی خود را مکلف به اجرای تدابیر و رهنمودهای ایشان بدانیم و نسبت به نگرانی های معظم له احساس مسئولیت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: عده‌ای فکر می‌کنند که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای همه چیز حل شده است و باید در تمامی زمینه‌ها با استکبار جهانی مذاکره داشته باشیم تا بقیه مشکلات نیز مرتفع شود! در حالیکه فرماندهی معظم کل قوا در دیدارهایی که اخیراً داشته اند بیانات بسیار مهم و صریحی را ایراد فرمودند از جمله اینکه معظم له تنها راه دفع شر سلطه گران را ایستادگی و مقاومت نام بردند.

وی گفت: ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند الزاماتی دارد که بایستی همه آنها را تجزیه و تحلیل کرد از جمله این الزامات لزوم وحدت جهان اسلام، وحدت آحاد مردم شریف ایران و انسجام ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین ال هاشم اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از دیگر الزامات ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه‌گران دانست و اظهار داشت: نیروهای مسلح ما باید توان رزمی خود را هر روز ارتقاء دهند کما اینکه رهبر معظم انقلاب در 28 فروردین ماه امسال تأکید فرمودند «آمادگی نیروهای مسلح از ضروریات است و این به معنای دستورالعمل و فرمان است» البته خوشبختانه نیروهای مسلح ما اعم از ارتش، سپاه و بسیج همه از آمادگی بالایی برخوردارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مأنوس شدن خانواده ها بویژه جوانان ما با قرآن و عترت و فرهنگ بسیج از دیگر الزامات ایستادگی و مقاومت است تصریح کرد: خوشبختانه امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدبیر فرماندهی محترم کل آجا در کلیه شهرک های مسکونی بسیج سازمانی تشکیل شده و برکات و آثار بسیار خوبی در بر داشته است.

وی همچنین مبارزه هوشیارانه، تمرکز بر دشمن، داشتن روحیه انقلابی گری در بحران های خاص، پیشرفت علمی کشور و لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی را از دیگر الزامات ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمن دانست.

حجت الاسلام والسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به در پیش رو داشتن ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دشمنان ما غافلگیر شدند و از آغازین روزهای این پیروزی به توطئه علیه نظام پرداختند چرا که فکر این را نمی کردند انقلاب با این سرعت به پیروزی برسد. بنابر این دست به توطئه های متعدد اعم از قائله های گنبد و کردستان و آذربایجان غربی تا ترور شخصیت های لشکری و کشوری با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زدند.

وی اذعان داشت: دشمنان با این توطئه ها راه به جایی نبردند و با گذشت 19 ماه از انقلاب تصمیم گرفتند از راه نظامی وارد شوند و مزدوری به نام صدام را پیش انداخته تا با حمایت های همه جانبه از جمله حمایت های مادی آمریکا، حمایت های تجهیزات زرهی شوروی، تجهیزات شیمیایی آلمانی ها، هواپیماهای پیشرفته فرانسه و حمایت های مالی اعراب منطقه او را جسور کرد تا دم از تصرف خوزستان در 3 روز و تهران در یک هفته بزند.

حجت الاسلام و المسلمین ال هاشم خطاب به فرزندان شهدا خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه دشمن بعثی حتی برای خوزستان استاندار، بخشدار، شهردار همه را تعیین کرده بود اما پدران شما مردانه در هشت سال دفاع مقدس ایستادند و مقاومت کردند و به امر حضرت امام راحل لبیک گفته و نگذاشتند دشمن به اهداف پلیدش برسد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش براندازی و نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هدف اصلی دشمنان ما چه در ایام هشت سال دفاع مقدس و چه امروز دانست و افزود: دشمن در جنگ تحمیلی علاوه بر براندازی نظام، اهداف دیگری مانند تصرف خاک میهمن مان بویژه استان خوزستان، تجزیه کشور در استان های جنوب و غرب، و تسلط بر نفت منطقه را دنبال می کرد اما مردان الهی در این جنگ ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک وطن عزیزمان به دست دشمنان نا اهل بیفتد.

گفتنی است در پایان این آیین امیر فرمانده کل ارتش و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا برای رفع  مشکلات و خواسته های فرزندان شاهد از نزذیک با همه آنها ملاقات حضوری داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار