ساری؛

طرح مهر تحصیلی در مازندران اجرای شد

طرح مهر تحصیلی با محوریت اجرای نیت واقف و کمک به دانش آموزان نیازمند در مازندران اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر ۵۲۲ بسته حمایتی به ارزش 230 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند اهدا شد که این رقم نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰درصدی داشته است.

حجت الاسلام ستار علیزاده به نقش دانش آموزان را در ترویج و گسترش وقف بی بدلیل دانست و گفت: ترویج فرهنگ وقف باید همچون احکام های دیگر ازمدارس ابتدائی و خانواده ها شروع شود تا دانش آموزان بطور کامل با احکام آن آگاه شوند .

وی افزود: جایگاه وقف چنان مهم است که با هیچگونه از مصادیق نیکوکاری برابری نمی کند و چنانچه وقف زیر بنائی و اساسی آموزش داده شود «بارویکرد قرآنی و دینی» جهانی خواهد شد و این از اهداف مدیران امور خیریه و اوقاف می باشد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اجرای این طرح‌ها به برکت موقوفات و واقفانی است که سال‌های گذشته اموال خود را برای امورات خیریه وقف کردند و ما الان ثمره آن‌ها را مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام ستار علیزاده امیدواری کرد: ما باید آنقدر تلاش کنیم تا روزی جایگاه وقف در بین مردم همچون احکام دیگر اهمیت پیدا کند و این کار با یک بسیج همگانی میسر خواهد شد

علیزاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف و کمک به دانش آموزان این استان نیازمند امری ضروری و خداپسندانه است، خاطرنشان کرد: رسانه ها، علما و روحانیت باید این مورد وقف را در سطح استان اطلاع رسانی کنند تا همه با هم وقف را به جایگاه ویژه اش برسانیم.

وی در پایان اظهار کرد: در این مراسم در راستای اجرای نیت واقف ۵۲۲ بسته حمایتی به ارزش 230 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام /ش
برچسب ها: طرح ، مهر ، تحصیلی ، مازندران ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.