طراحی هواپیمایی 100نفره سوپرجت

دبیرتوسعه فناوری و منابع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی گفت: هواپیمای 100نفره سوپرجت با همکاری شرکت‌های اروپایی طراحی شده است .

طراحی هواپیمایی 100نفره سوپرجتبه گزارش خبرنگار فناوری  گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، منچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی در گفتگو با خبرنگار فن‌اوری‌های نوین گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: هواپیمای 100نفره سوپرجت با همکاری شرکت‌های اروپایی طراحی شده که هم اکنون 150نمونه از این هواپیماها به فروش رفته و 100نمونه دیگر نیز تحویل داده شده و 50نمونه دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.
وی در ادامه افزود: روس‌ها یکسری هواپیمای ارزان قیمت با عمر طولانی می‌سازند در مقابل عربی‌ها هواپیماهایی طراحی می‌کنند که گران‌قیمت و با عمر طولانی باشد.
روس‌ها اخیرا استراتژی خود را عوض کرده اند و مانند عربی‌ها هواپیماهایی نسبتا گران‌قیمت و با عمر طولانی‌ می‌سازند.
بنابراین شروع به طراحی دونوع هواپیما یکی هواپیمای 100نفره سوپرجت و دیگری هواپیمای 200نفره کرده اند.
منطقی  با اشاره به ورود نمونه‌هایی از هواپیماهای سوپرجت به ایران خاطرنشان کرد: هواپیمای 1000نفره سوپرجت دو نمونه از انها به ایران وارد شده و توسط موتور هوایی تست می‌شود و اگر پس از مشاهده قابلیت‌های آن که همانند عربی‌ها باشد به کار گرفته می‌شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی خاطرنشان کرد: قرار است در نیمه دوم مهرماه شرکت‌های مربوطه به ایران امده و قرارداد خودرا با یکی از خطوط هوایی تنظیم کنند.
وی در پایان تصریح کرد: در سطح هوا و با کشورهایی که همکاری می‌کنیم کشور‌های چین و آلمان است که امیدواریم همکاری تازه‌ای را با کشور ژاپن و همچنین کشورهای عربی شروع کنیم./ م ه 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.