خرید ناوگان جدید هوایی از کشورهای خارجی

دبیر ستاد فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی از خرید ناوگان جدید هوایی از کشورهای خارجی خبر داد.

منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی و دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی کشور در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مشکل عمده‌ای که در ناوگان هوایی کشور وجود دارد باعث ایجاد تاخیر در برخی از پروازها شده است از این رو خرید ناوگان جدید هوایی که وابسته به این هواپیما‌ها باشد در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: خرید این گونه ناوگان‌های جدید هوایی همراه با پشتیبانی و دانش فنی است.

منطقی در خصوص مذاکرات انجام شده در نمایشگاه اخیر صنعت هوایی روسیه با برخی از شرکت‌های خارجی نظیر ایرباس خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها تمایل دارند محصولات آن‌ها به همراه بخشی از دانش‌ فنی به کشور راه یابد. 

وی تصریح کرد: عمده فعالیت در این حوزه مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی است که در حال حاضر دو هزار نفر به کار گرفته شده است و با راه‌اندازی مگا پارک هوایی کشور می‌توان یک هزار نفر از آن‌ها را به کار گرفت. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی بیان کرد: شبکه‌ ایجاد شده توسط پارک علم و فناوری یزد با مجموعه پارک‌های کشور در قالب مگابایت اقدام موثری است که نظیر این اقدام در حوزه‌های فناوری و تخصصی کشور انجام می‌شود. 

منطقی با اشاره به خرید ناوگان هوایی جدید توسط دولت افزود: در واقع دولت‌ها هواپیما‌ خریداری نمی‌کنند بلکه شرکت‌های هواپیمایی بر اساس نیاز خود این گونه محصولات را وارد بازار کشور می‌کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار