عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آل سعود که عنوان خادم الحرمین را به یدک می‌کشد، خائن الحرمین و خائن به مسلمانان است.

وی گفت: حاجیان بیت‌الله الحرام، میهمان خدا و همچنین میهمان کشور عربستان هستند این وقایع نشان بی کفایتی و اهمیت ندادن دولت عربستان به جان مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی گفت: وقایعی که امسال و سال‌های گذشته در ایام حج رخ داد، ناتوانی و مسامحه آل سعود را در حفظ جان ضیوف الرحمن و حجاج بیت‌الله الحرام نشان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تصریح کرد: در واقعه اربعین سال گذشته، میلیون‌ها زائر و عاشق اهل بیت (ع) در عتبات عالیات حضور یافتند، اما با وجود شرایط امنیتی کشور عراق و خطر داعش، عوامل اجرایی توانستند جان مسافران و زائران را حفظ کنند.

ویبا بیان اینکه آل سعود در سال‌های متعدد، جان حجاج را به خطر انداختند و در حوادثی که به آسانی قابل پیش بینی و پیشگیری بود، بی کفایتی و سهل انگاری خود را نشان دادند اظهار داشت: اما متأسفانه در این حوادث، عکس‌العمل جدی از سوی کشورهای اسلامی صورت نگرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مسلمانان خواست تا در برابر این حادثه آرام ننشینند و تصریح کرد: مسلمانان جهان باید رژیم آل سعود را مؤاخذه کنند و تدابیری باید اتخاذ شود که ضیافت از ضیوف الرحمن از آل سعود گرفته شود و یک تشکلی که تجربه این کار را دارد، عهده دار این امر شود تا در آینده شاهد فاجعه‌های دیگر نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان تسلیت به بازماندگان حجاج کشته شده و با اشاره به این که رحمت خداوند شامل حال حاجیان شده است، گفت: رسانه‌ها نباید به آسانی از این قضیه بگذرند، بلکه این قضیه باید زنده بماند و همواره رسانه‌ها و مجامع حقوق بشر و همچنین دولتمردان کشورهای اسلامی باید این مسأله را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه حضور مسلمانان در مراسم کنگره عظیم حج، زمینه آگاهی و ارتباطات بیشتر را فراهم می‌کند و موجب بیداری و هشیاری ملت‌های مسلمان می‌شود خاطر نشان کرد: در این خصوص برنامه‌هایی که ایران در برائت از مشرکین تدارک دیده است، برای مستکبرین خوشایند نیست و این مسائل برای مستکبران مخاطره‌آمیز است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تاکید کرد:  وقوع چنین فاجعه‌هایی در مراسم حج ممکن است این توهم را ایجاد کند که استقبال مسلمانان از مراسم حج کم شود اما غافل از این که این یک خیال واهی است و مسلمانان به عشق که به کعبه دارند، حاضرند که هر نوع فداکاری و آسیبی را تحمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: امید است که این مسأله سبب افول حکومت سعودی و دیگر مزدوران مستکبران شود و رژیم‌هایی که پایبند به اسلام هستند، بر سر کار بیایند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.