آیت الله سعیدی؛

آل سعود با وجود تجربه 80ساله هنوز توانایی اداره 2 میلیون زائر را ندارد

در تاریخ حج چنین شروع و ختمی سابقه نداشته است که این نشان از ضعف مدیریت آل سعود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: نماز جمعه این هفته استان قم به امامت حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

خطیب جمعه قم در ابتدا هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران و جانبازان را که به امر ولی فقیه خود لبیک گفتند و به دفاع از کشور پرداختند را گرامی داشت.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه مناسبت مهم این روزها حادثه تلخی است که در منا اتفاق افتاده است گفت: سعودی ها حج خونینی را برای همه مسلمانان جهان رقم زذند.

خطیب جمعه قم خاطر نشان کرد: در تاریخ برگزاری حج چنین شروع و ختمی سابقه نداشته است و مدیریت غلط و ضعیف آل سعود سبب این حادثه دردناک شده است .

وی در ادامه بیاناتش  سابقه 80 ساله عربستان در برپایی این مراسم را مورد توجه قرار داد و افزود: آل سعود با 80 سال سابقه هنوز توانایی اداره کردن 2 میلیون زائر را ندارد درحالی که  در اربعین حسینی شاهد حضور بیست میلیونی شیفتگان به کربلا هستیم که با تهدیدهای زیادی از داعش و بقیه گروه ها مواجه است ولی مردم از امنیت لازم برخورداند.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه آل سعود عید قربان را به کام جهان اسلام تلخ کرد تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به صراحت فرموده است که متولیان حج باید از متقین باشد، ولی آل سعود به تنها چیزی که فکر نمی کند رضایت خداوند است و تنها جلب رضایت اربابانش مد نظر است.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: حادثه سقوط جرثقیل و حادثه منا گویاترین شاهد بر آن است که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریف را ندارد.

خطیب جمعه قم علت حادثه را بر طبق گزارشات رسیده حضور شاهزاده عیاش سعودی دانست و تاکید کرد: دولت سعود به شدت سعی کرده است تا علت این حادثه را مخفی کند ،در حالی که  آنها هرگز نمی توانند از زیر مسئولیت این حادثه دردناک شانه خالی کنند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان جهان اسلام باید یک صدا و یک طرح متحدی را برای اداره حرمین ارائه کنند افزود: آل سعود برای جلب رضایت اربابانش و  آمریکا شیطان بزرگ دست به هر اقدامی میزند.

آیت الله سعیدی ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه منا گفت: بنده نهایت تاسف و تاثر خود را اعلام می کنم و از خداوند برای جان باختگان که قطعا میهمان پروردگار هستند تا روح این عزیزان را با اولیا محشور گرداند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.