بيانيه حزب جوانان ايران اسلامي در پی حادثه منا:

حادثه منا سندی گویا بر ناتوانی متوليان حج است/ دولت سعودی پاسخگو باشد

حزب جوانان ايران اسلامي با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه منا بر پاسخگویی دولت سعودی در این‌باره تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حزب جوانان ايران اسلامي با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه منا بر پاسخگویی دولت سعودی در این‌باره تأکید کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

«وَالَّذِينَ هَاجَرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَيَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ[حج/ ۵۸

فاجعه‌ مصیبت‌ بار منا که در آن جمع کثیری از امت محمد صلى‌اللّه علیه و آله و سلم و پیروان ابراهیم حنیف كه به میهمانی خدا آمده بودند تا با آب زمزم گرد و غبار سفر را از چهره بزدایند و عطش خویش را در زلال مناسک حج برطرف نمایند جان باختند دل پیامبر خاتم(ص) و حضرت بقیه‌الله‌الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف را شکسته و عواطف احساسات همه ملت‌هاى مسلمان جهان را جریحه‌دار و متالم و متأثر ساخته و شهر خدا و خلق خدا را در بهت و حیرت فرو برده است.

بی‌شک حوادث غمبار حج در سال 94 سندی گویا بر بی‌تدبیری و ناتواني متوليان امر در دولت سعودی بوده و جا دارد که با همفكري ملت‌هاي مسلمان تدبیری اتخاذ گردد تا در آينده امنیت حجاج بیت‌الله‌الحرام در انجام مناسک حج تأمین، و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود. در خصوص حادثه اخير نيز، دولت سعودي مسئول بوده و بايد در اين‌باره پاسخگو باشد.

حزب جوانان ایران اسلامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به همه بازماندگان و عزاداران تسلیت عرض نموده و غفران واسعه الهی را برای جانباختگان و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه را از درگاه حضرت حق مسألت می‌نماید.

شورای مرکزی حزب جوانان ایران اسلامی

انتهای پیام/
برچسب ها: جوانان ، منا ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار