بیانیه حزب مردم سالاری؛

سازمان همکاری اسلامی حج را از بی‌کفایتی آل سعود نجات دهد

در بیانیه حزب مردم سالاری آمده است: باید از فرصت‌ حضور رئیس جمهور محترم در سازمان ملل برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب سازمان همکاری اسلامی بهره جست.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حزب مردم سالاری با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عرض تسلیت جان باختن بیش از 1500 نفر از زائران ایرانی و غیر ایرانی بیت‌الله الحرام در فاجعه منا خواستار چاره‌اندیشی سازمان همکاری اسلامی برای نجات حج از بی کفایتی آل‌سعود شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
و من یخرج من بیته‌ مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت ؟ وقع اجره علی الله و کان الله غفورا رحیما (آیه 100 سوره مبارکه نساء)

با کمال تاسف و تاثر امت اسلام در عید قربان امسال به جای شادی و شعف به سوگ و عزا نشست.

بی‌شک ابعاد گسترده فاجعه غم‌بار مراسم رمی جمرات در منا فقط محدود به جان باختن 1500 نفر و مصدوم شدن صدا زائر بیت‌الله الحرام نمی شود؛ کما اینکه این حادثه تلخ را نباید با ماجرای جرثقیل و آتش‌سوزی هتل و امثال آن مقایسه کرد.

 اگر خبر برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر عبور خلاف جهت کاروان پسر شاه عربستان همراه به صدهت نیروی نظامی و پلیس را علت حادثه ندانیم؛ اگر دلمشغولی‌های سردمداران دربار آل سعود برای تجاوز وحشیانه به یمن و دخالت نابخردانه در بحرین و تقویت ظالمانه داعش در عراق و پرورش بی‌محابای تروریست‌ها در سوریه و امثال آن را زمینه‌سازی بی توجهی در مدیریت مراسم عظیم حج ندادیم، و اگر اختلافات شاهزاده‌های سعودی برای تصاحب قدرت سیاسی را عامل بروز چنین حوادث اندوهبار ندانیم، حداقل بی کفایتی آل سعود برای بستن بی دلیل مسیر حرکت ضیوف الرحمان از منا به جمرات را باید عامل اصلی فاجعه مذکور بدانیم.

حرب مردم سالاری ضمن عرض تسلیت این حادثه جانسوز به حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و امت اسلام و رهبر معظم و ملت رشید ایران بویژه خانواده‌های داغدار جان باختگان ایرانی سه نکته را گوشزد می سازد؛

اولا : سازمان همکاری اسلامی با تشکیل اجلاس فوق‌العاده و تبیین یک کمیته حقیقت‌یاب ابعاد پنهان این فاجعه بزرگ را بررسی کرده و علت واقعی بروز آن را به امت اسلام اعلام نماید.
ثانیا: با عنایت به بروز چنین حوادث قابل پیشگیری در گذشاه که نمایانگر ضعف مفرط مدیریت و دلیل قاطعی برای اثبات بی چون و چرای بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل‌سعود می باشد؛ لازم است جهان اسلام برای انجام صحیح وظایف عبادی و مناسک مطلوب حجاج محترم و برپایی کنگره عظیم حج چاره‌اندیشی نموده و با انتخاب یک هیاتی از میان 57 کشور اسلامی، اداره صحیح حرمین شریفین را بر عهده گیرد و با نجات حج از آل سعود با اینگونه بی‌کفایتی‌ها و آبروریزی‌ها در میان امت اسلام مقابله نمایند.

ثالثا: امید است رئیس جمهور محترم ایران و هیات همراه از فرصت حضور در سازمان ملل جهت تشکیل اجلاس فوری سازمان همکاری‌ اسلامی و تعیین کمیته حقیقت یاب و چاره‌اندیشی برای اداره صحیح حرمین شریفین نهایت بهره‌برداری را بنمایند.

در پایان ضمن تشکر از مجموع اقدامات مسوولان ایران بویژه بعثه مقام معظم رهبری و دست‌اندرکاران سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و سازمان‌های امدادی و پزشکی جهت اطلاع رسانی صحیح و مداوای فوری و انتقال مجروحان و اجساد زائران ایرانی و مشخص کردن وضعیت مفقودان و دفاع از حقوق همه جانبه تمامی حجاج عزیز از خداوند سبحان برای همه جان باختگان حادثه منا علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر عظیم و اجر جزیل  و برای مجروحان و مصدومان نیز شفای عاجل مسالت داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار