استقبال پاپ از توافق هسته‌ای ایران

رهبر کاتولیک‌های جهان از توافق هسته‌ای ایران استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "پاپ فرانسیس،" رهبر کاتولیک‌های جهان روز جمعه از توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد.

پاپ بر اهمیت صلح، پرهیز از جنگ و لزوم حفاظت از محیط زیست و مقابله با فقر تأکید کرد. وی محروم نگه داشتن دختران از تحصیل در برخی از کشورهای جهان را محکوم کرد. وی خواهان احترام به منشور سازمان ملل شد و تأکید کرد: نباید به منشور سازمان ملل به عنوان ابزاری نگاه کرد که هرگاه به نفع ما است از آن استفاده کنیم و هرگاه به زیان ما است، آن را کنار بگذاریم. 

پاپ با اشاعه تسلیحات، به خصوص سلاح های کشتار جمعی، مانند سلاح های هسته ای، مخالفت کرد. وی گفت: قوانین حقوقی و اخلاقی که براساس تهدید نابودی متقابل و احتمالاً نابودی تمام بشریت باشد، تناقض ذاتی دارد و توهین به تمامی چارچوب سازمان ملل به حساب می آید، زیرا آن را تبدیل به ملت های متحد بر اساس ترس و بی اعتمادی می کند. 

پاپ افزود: نیاز فوری به تلاش برای ایجاد جهانی عاری از سلاح های هسته ای و اجرای کامل مفاد و روحیهِ پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای (ان پی تی) احساس می شود، که باید با هدف ممنوعیت کاملِ این نوع سلاح ها پیگیری شود. 

پاپ افزود: توافق اخیر که در رابطه با مسئله هسته ای در منطقه ای حساس از آسیا و خاورمیانه (غرب آسیا) به دست آمد (برجام)، سندی است که قابلیت های بالقوهِ حسن نیت سیاسی و قانون را که با خلوص، از صمیم قلب، با صبر و حوصله و مداومت، به اجرا گذاشته شود، به اثبات می رساند. 

من ابراز امیدواری می کنم که این توافق (جمع بندی مذاکرات وین)، توافقی پایدار و ثمربخش باشد و نتایج مطلوب را با همکاری تمام طرف های دخیل ببار آورد.
 
پاپ سپس با هرگونه مداخله نظامی در امور سایر کشورها بدون هماهنگی با اعضای جامعه بین المللی مخالفت کرد و خواهان پایان اوضاع دردناک در سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا و سایر کشورهای آفریقایی شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار