درخواست وزير بهداشت از وزارت خارجه براي سفر به مكه جهت سركشي به مجروحان حادثه منا و تسريع كمكها

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تلاش اين وزارت خانه براي كمك به مجروحان ايراني و ديگر كشورها در حادثه منا گفت: از وزارت خارجه درخواست کرده‌ایم، شرایطی فراهم شود تا وزیر بهداشت و هیاتی از تهران با حضور در عربستان مستقیما در جریان روند درمان مجروحان این حادثه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر ایرج حریرچی گفت: در حال حاضر اقدامات مربوط به روند درمان مجروحان حادثه تاسف برانگیز روز گذشته منا و کشته و مجروح شدن شمار زیادی از زائران از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در حال انجام است و تیم های پزشکی بی وقفه در تلاشند تا آنچه در توان دارند برای درمان سریع تر مجروحان به کار گیرند.
وی افزود: وزیر بهداشت نیز خواهان اعزام به مکه برای رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان است و از این رو از وزارت خارجه درخواست کردیم تا شرایطی فراهم شود که وزیر بهداشت با اعزام به مکه مستقیما در جریان روند درمان مجروحان این حادثه قرار گیرد.
 دکتر حریرچی همچنین اظهار کرد: ما نیز برای پذیرش مجروحان دیگر کشورهای اسلامی اعلام آمادگی کرده و همچنین آماده‌ایم که تیم‌های تخصصی ایران در صورت نیاز جهت خدمت‌رسانی به مجروحان این حادثه به عربستان اعزام شوند و مقدمات کامل این کمک ها نیز فراهم شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.