افزایش ورود سیگار قاچاق به کشور

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی گفت: طی سال‌های گذشته قاچاق سیگار در کشور رو به افزایش بوده و این موضوع باعث آسیب‌های اجتماعی بسیار می‌شود.

ابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص واردات قاچاق سیگار اظهار داشت: افزایش واردات سیگار به دلیل تقاضای بیشتر در چند سال اخیر بوده است و با توجه به این افزایش می‌توان با کارهای فرهنگی و تبلیغاتی در راستای کاهش مصرف سیگار در جامعه گام برداشت.

وی تاکید کرد: با جلوگیری از واردات سیگار توسط دولت سیگاری‌ها ترک سیگار نمی‌کنند بلکه از راه‌های دیگر همچون قاچاق این کالا به دست آنها خواهد رسید دولت باید در کنار مبارزه فرهنگی برای جلوگیری از شیوع آسیب‌های ناشی از سیگار عرصه را برای قاچاقچیان تنگ کند.

ندیمی درخصوص استانداردهای تنباکو اظهار داشت: تنباکوهایی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند با مشکل استاندارد روبه رو هستند اما آنهایی که اجازه واردات آنها توسط دولت صادر شده است دارای استانداردهای لازم می‌باشد.

وی در پایان گفت: کالاهای قاچاق بیشتر از سمت مرزهای شرقی و غربی و جنوبی هم از طریق مرزهای آبی و هم خشکی وارد می‌شوند که یا به صورت مستقیم و یا با واسطه صورت می‌گیرند و محدود به کشور یا مرز خاص نیستند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار