بجنورد؛

برداشت غیر مجاز اینترنتی در صدر جرائم سایبری خراسان شمالی

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی افراد بیشترین آمار جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ خاکشور با بیان اینکه جرائم سایبری در استان بیشترین امار را به خود اختصاص داده به شهروندان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن رمز عبور به افراد حتی دوستان و نزدیکان خودداری کرده و در حفظ و نگهداری رمزهای عبور دقت کنند.

وی در خصوص کلاهبرداری های پیامکی افزود: افراد کلاهبردار در این ترفند هنگام مناسبت های مختلف، با ارسال پیامک بر روی خطوط تلفن همراه شهروندان آنها را برنده جایزه معرفی کرده ، سپس جهت پرداخت جایزه آنها را به كنار دستگاه خودپرداز كشانده و با مانورهای متقلبانه وجوه افراد را به حساب های خود انتقال می دهند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه شهروندان توجه داشته باشند برای انتقال پول به كارت توسط دیگران ، نیازی به حضور صاحب کارت در جلوی دستگاه خودپرداز بانك نیست، افزود : هرگز اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره كارت، رمز اول یا دوم كارت بانكی خود را از طریق تلفن یا پیامك در اختیار افراد ناشناس و غیرمطئمن قرار ندهید و هنگام مراجعه به بانك ها مراقب كسانی كه پیشنهاد دریافت چك شما به هر بهانه و پرداخت بهای آن را به صورت نقدی دارند، باشید.

سرگرد خاکشور در ادامه به چند مورد از آسیب های گوشی های هوشمند اشاره کرد ، اظهار داشت : تلفن همراه مانند هر وسیله الكترونیكی دیگری می تواند به ابزاری برای سوءاستفاده تبدیل شود و این كاربردهای نادرست در حوزه های متنوعی رخ می دهد كه باید با ارائه آگاهی های عمومی استفاده صحیح از آن را فرهنگ سازی و از پیامدهای مخرب این وسیله جلوگیری كرد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.