سازمان زندان‌‌ها و شرکت پایانه‌های نفتی به سوره ماه می‌آیند

امسال در بخش مهمان تئاتر سوره ماه دو نهاد سازمان زندان ها و شرکت پایانه نفتی حضور دارند.

سازمان زندان‌‌ها و شرکت پایانه‌های نفتی به سوره ماه می‌آیندبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صبح امروز نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه با حضور رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و محمد زروبی نصرآباد دبیر اجرایی سوره ماه در حوزه هنری برگزار شد.

رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ابتدا ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه ناگوار حج و درگذشت هنرمند پیشکسوت هما روستا اظهار کرد: ما 4 سال پیش برای تقویت مبنای علمی گروه‌های تئاتر در حوزه هنری حرکنی را مبنی بر تولید محوری آغاز کردیم و تاکید بر این بود که گروه‌های نمایشی بخصوص استان‌ها به تولیدات تئاتر بپردازند و هر استانی هر کمکی بخواهد با جان و دل همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: به منظور تقویت اجرای تئاتر سعی کردیم تولیدات را حمایت کنیم ، امسال هم شاهد اوج‌گیری جشنواره سوره ماه خواهیم بود.

امینی تصریح کرد: در جشنواره امسال از 4 هنرمند دعوت کردیم تا کارهایشان را در بخش مهمان اجرا کنند؛ مریم معترف، حمید ابراهیم‌آبادی، کامران تفتی در این بخش حضور دارند. همچنین دو نهاد نیز تقاضای اجرا در این جشنواره را داشتند. یکی از آنها سازمان زندان‌ها است که اثری توسط حوزه زندان‌ها تهیه کرده‌اند و دیگری شرکت پایانه‌های نفتی است.

محمد زروبی نصر‌آباد دبیر اجرایی جشنواره سوره ماه نخست ضمن اشاره به فراخوان گفت: فراخوان این دوره از جشنواره با تاکید بر اخلاق، ایمان با شعار معنویت ، اندیشه و هنر همراه  است. طبق این فراخوان آثاری را دریافت کردیم که 205 اثر از تهران ، که بعد از بازبینی 51 اثر انتخاب شد.

وی ادامه داد: 56 اثر از بخش استان‌ها معرفی شده‌اند که در نهایت 24 اثر در بخش مناطق انتخاب شد. همچنین 51 اثر تهران دوباره بازبینی شده‌آند و در نهایت 9 کار به جشنواره راه پیدا کردند و از شهرستان‌ها نیز در نهایت 12 اثر انتخاب شد.

زروبی نصر آباد خاطر نشان کرد: در مجموع 210 میلیون کمک هزینه و جایزه در جشنواره سوره ماه پرداخت می شود که بخشی از آن در بخش مناطق پرداخت شد  و بخشی از آن در جشنواره هزینه می‌شود.

وی در پایان در خصوص سالن‌‌های اجرای جشنواره سوره ماه گفت:همه نمایش‌ها در سالن‌های حوزه هنری اجرا می‌شود و فقط در یک پلاتو خارج از حوزه هنری برخی آثار اجرا می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.