«شبت خوش باد من رفتم» با حضور چهرهای سرشناس موسیقی رونمایی شد

مراسم رونمایی پنجمین آلبوم علی تفرشی با نام «شبت خوش باد من رفتم» روز یکشنبه پنجم مهر ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از آلبوم علی تفرشی با نام «شبت خوش باد من رفتم» با حضور جمعی از چهره‌های سرشناس موسیقی در تالار ایوان شمس برگزار گردید.

این مراسم با نمایش تیزر تبلیغاتی آلبوم آغاز گردید و پس از آن  ایلیا منفرد  که به درخواست علی تفرشی اجرای این مراسم را بر عهده گرفته بود، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و همچنین تسلیت فاجعه منا و درگذشت هما روستا بازیگر سینما و تلوزیون گفت: امیدورام روزی برسد که یک اثر هنری در فضایی به بزرگی استادیوم آزادی برگزار شود.

این خواننده پس از معرفی گروه موسیقی ایده  که علی تفرشی را در این آلبوم همراهی کرده‌اند و هم چنین نمایش مستندی از مراحل تولید آلبوم«شبت خوش باد من رفتم» عنوان کرد: از سال 1375 من و دوستانم متوجه شدیم که اتفاقی در موسیقی کشور در حال رخ دادن است. و اولین آلبوم‌های موسیقی پاپ از جمله اولین آلبوم من در آن زمان منتشر شد. اما پیش از ان در سال 74 تیتراژ سریال به یاد ماندنی «خانه ی سبز» با صدای علی تفرشی از تلویزیون پخش شدو علی تفرشی سال‌ها پس از آن تیتراژ اولین البوم خود را منتشر کرد. بنابراین علی  تفرشی نزدیک به بیست سال تجربه ی فعالیت در عرصه موسیقی را به همراه دارد.

وی افزود: در ان سال‌ها موسیقی پاپ کشور به شدت رو به رشد بود و هیجان عجیبی در میان بچه‌های موسیقی وجود داشت. به طوری که حتی موسیقی لس آنجلسی هم تحت تاثیر آثار پاپی که در داخل کشور ساخته می‌شدند، قرار گرفت.اما سال‌ها بعد به دلیل سوء مدیریتی که در عرصه موسیقی کشور رخ داد متاسفانه معذلی به نام موسیقی زیر زمینی پدید آمد و تقریبا همه حساب و کتاب‌ها را به هم ریخت. اما باز هم هنرمندانی حضور دادرند که موسیقی اصیل و نجیب در ایران را زنده  نگاه داشته‌اند و امیدوارم از این عزیزان حمایت شود و این موسیقی نجیب رو به نابودی نرود.

منفرد در پایان صحبت‌هایش از دکتر محمد سریر رئیس هیت مدیره خانه موسیقی ایران دعوت کرد تا به روی سن بیاید و با حضار صحبت نماید.

دکتر سریر ضمن ابراز خوشحالی از حضور در بین اهالی موسیقی گفت: بسیار خوشحالم که محصولاتی فاخر و انسان‌های خوبی در بین جامعه هنری داریم.

وی افزود: در سه دهه اخیر موسیقی شنیداری ما با به وجود امدن سبک‌های متفاوت موسیقی دچار سردرگمی شده است. و در این میان افرادی هستند که با ارائه کار‌های پیچیده باعث سردرگمی بیشتری در ذهن مخاطب به ویژه جوانان می‌شوند.

وی با بیان این جمله از فریدون مشیری که: شعر و موسیقی باید دست شنونده را بگیرد و با خود ببرد، عنوان کرد: موسیقی باید با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

سریر هم چنین اشاره کرد: شعر و ادبیات ستون محکم هنر و فرهنگ مارا تشکیل می‌دهد و نباید از ان غافل گردید. در واقع موسیقی ما پیام رسان کلام و ادبیات است و هنرمندان باید به ادبیات نزدیک باشند  و به موسیقی ملی احترام بگزارند و پایه‌های علمی را به خدمت موسیقی در بیاورند. و علی تفرشی از جمله همین هنرمندان است که نگاهش به موسیقی ملی است و با توجه به تحصیلاتی که در زمینه موسسیقی دارد گام مهمی در این عرصه برداشته است.

وی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: امیدوارم روزی بتوانیم رسانه ملی را مجاب کنیم که به هنر موسیقی ارج بنهد و از هنرمندان موسیقی حمایت کند.

پس از صحبت‌های دکتر محمد سریر ایلیلا منفرد با اشاره به رعایت نشدن حق کپی رایت در کشور و هم چنین عدم وجود تبلیغات کافی برای آثار و کنسرت‌های هنرمندان موسیقی به ویژه هنرمندان پاپ، از حضار درخواست کرد که آلبوم منتشر شده را  به صورت اوریجینال تهیه کنند.

پس از صحبت‌های ایلیا منفرد  و هم چنین محمد رضا آقایی مدیر هنری گروه موسیقی ایده و خبردادن وی از اجرای کنسرت این گروه در تهران و کشور‌های اروپایی تا پایان سال آینده، علی تفرشی خواننده این اثر ضمن خوش آمد گویی به افراد حاضر در تالار در خصوص مراحل تولید آلبوم خود گفت: شکل گیری این کار از سال 1387 به فکر من افتاد و من همیشه دوست داشتم موسیقی ایرانی را به شیوه‌ای نو ارائه دهم. و پس از تشکیل گروه ایده به همراه این گروه در بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردم و مقام اول را نیز کسب نمودیم. و در نهایت تصمیم گرفتیم که یک آلبوم ارایه دهیم وباهمکاری دوستان ضبط آلبوم را آغاز کردیم و خدا روشکر از نتیجه کار هم بسیار راضی هستیم. 

تفرشی در پایان از تمامی هنرمندان و موزیسین‌هایی که در این مراسم حضور داشتند و همچنین نوازندگان گروه موسیقی ایده و همه همکارانس در تهیه این آلبوم تشکر و قدردانی نمود.

لازم به ذکر است؛ چهرهایی ازجمله: مجید اخشابی، امید حجت، حسین شریفی، کیارش حسن‌زاده، احمد یاسر، کیان مقدم ، حدیثه امینی  و هم چنین دکتر محمد سریر مهمانان ویژه این مراسم بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.