توجه ویژه آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

آموزش و پرورش، رسالت خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب برنامه‌های فوق برنامه و فرهنگی به اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  جشنواره مهر پایداری برای تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در پی این مراسم فانی ضمن درود و سلام بر امام خمینی (ره) و شهیدان آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش قبل از پیروزی انقلاب در زمینه‌سازی پیروزی  نقش داشته است و از نشان های آن دوران می‌توان به 13 آبان 57 و 17 شهریور 57 را اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: معلمان مدارس نیز در شکل‌گیری پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند و همینطور در بعد پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش معلمان و دانش آموزان انکار ناپذیر است.

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه در جبهه‌ها 550 هزار  اعزام دانش آموزی و 90 هزار اعزام همکاران فرهنگی را داشته‌ایم خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در راس نهادهای کشور برای حراست از ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب نقش داشته  است.

فانی تصریح کرد:آموزش و پرورش با شناخت موقعیت خود در کلیات انقلاب سعی در انجام وظیفه داشته است و در دوران دفاع مقدس برای رزمندگان در جبهه‌ها امکانات آموزشی را فراهم کرده‌ بود که این امر باعث افزایش انگیزه در آنان می‌شد

وی در ادامه گفت: بعد از دوران دفاع مقدس نیز نظام آموزشی برای شهدا و همسران شهدا در نظر گرفته شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد تاسیس مدارس شاهد بدنبال فرمان امام خمینی ره در فرودین ماه 65 خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در فرایند تحصیل و آموزش جامعه همیشه فعال بوده است

فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش رسالت خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌نگه‌داشتن یاد شهیدان را همواره مورد توجه قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته 650 هزار دانش‌آموز در قالب راهیان نور از مناطق جنگی بازدید داشته‌اند، گفت: با مدیریت مناسب بسیج و آموزش و پرورش این برنامه به‌خوبی برای دانش‌آموزان اجرا شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز در 105 هزار مدرسه سراسر کشور توفیق انجام این کار را داشته باشیم و همه نهادها باید در حوزه ماموریت خود به زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دفاع مقدس بپردازند.

گفتنی است، در پی این مراسم ، مراسم رونمایی از دو کتاب من زنده‌‌ام و کتاب خاطرات اسداله قاضی توسط وزیر آموزش و پرورش برای مسابقه دانش‌آموزان انجام شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار