آتش فیلتر سیگار، بلای جان طبیعت

هر سال 371.430 کیلوگرم ته سیگار در سطح شهر و رودخانه‌ها رها می‌شود که 500 میلیون متر مکعب از آب شرب کشورمان را سمی می‌کند.

آتش فیلتر سیگار، بلای جان طبیعتبازگیر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فیلترهای سیگار رها شده در طبیعت اظهار کرد: ته سیگارها جزء پسماندهای‌ خطرناک و سمی هستند که می‌توانند روی آب خاک و تنوع زیستی ما تاثیرات منفی بسیار زیادی بگذارند.

 وی تاکید کرد: فرد مصرف کننده سیگار باید بداند که در قبال باقی مانده سیگار خود مسئول است و باید مدیریت کرده و در طبیعت رها نکند.

درویش مدیر دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست در خصوص ترکیبات سمی فیلتر‌های سیگار گفت:  ترکیبات سمی زیادی در فیلتر‌های سیگار وجود دارد که مهمترین‌ آن آرسینگ است و این فیلتر‌ها برای محیط زیست زمین بسیار خطرناک هستند چرا که فیلتر سیگار مرکز تجمع مواد سمی داخل سیگار است.

 وی در خصوص مدیریت ته سیگارها‌ گفت: باید رفتاری را با ته سیگار‌ها داشته باشیم که با زباله‌های بیمارستانی‌ و باطری‌های قلمی فرسوده داریم.

مدیر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با بیان اینکه حدود 12 هزار نوع الیاف متراکم در ته سیگار وجود دارد افزود:  ماندگاری برخی از این الیاف‌ها در طبیعت حدود 500 تا 700 سال طول می‌کشد.

درویش گفت: در کشورهای دیگر رها کردن فیلترهای سیگار در طبیعت جرم محسوب می‌شود و از این کشورها می‌توان آمریکا با  تعیین جرم 2000 دلار، کانادا با جریمه 200 دلار و استرالیا تا 500 دلار برای پرتاب و رها کردن ته سیگار در طبیعت را نام برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار