فیشورسیلانت یکی از روش های موثر پیشگیری از پوسیدگی دندان ها

رئیس پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، تاکید کرد: یکی از موثرترین روش های پیشگیری از پوسیدگی دندان ها، استفاده از روش فیشورسیلانت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر محمد باقر رضوانی با اشاره به برگزاری پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران از ۱۹ تا ۲۲ آبان ۹۴ در هتل المپیک تهران، گفت: روش‌های مختلفی برای کنترل و پیشگیری پوسیدگی ‌دندان ها وجود دارد، از قبیل استفاده از ترکیبات مختلف فلوراید، تغذیه مناسب، کاهش و کنترل مصرف مواد قندی، رعایت بهداشت دهان و دندان فردی و معاینات منظم دندانپزشکی ولی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان ها در شیارها و حفرات تاج دندان‌ ها خصوصا در سطوح جونده دندان ‌های آسیا،  روش فیشور سیلانت است.

وی افزود: سنین ۶ تا ۱۲ سال زمان مناسب برای استفاده از روش فیشور سیلانت یا شیارپوش در اولین و دومین دندان آسیای بزرگ دائمی است ولی اگر زمان مراجعه ، دندان کاملا پوسیده باشد باید دندان کاملا درمان شود که در نتیجه زمان و هزینه بیشتری برای آن صرف میشود.

رضوانی عنوان کرد: در این روش حفرات و شیارهای عمیق سطوح تاج دندان ‌ها به وسیله مواد دندانپزشکی خاصی پُر می ‌شوند و این روش بدون تزریق مواد بی‌ حسی و تراش دندان انجام می‌ شود و فرم طبیعی دندان ‌ها تغییر نمی‌ کند.

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: استفاده از شیار پوش در دندان‌ ها روشی است برای کمک به کودک و یا نوجوان برای رعایت کامل ‌تر بهداشت دهان و دندان و نه روشی برای تضمین عدم پوسیدگی دندان‌ ها در آینده. والدین باید با نظارت بر رعایت کامل بهداشت دهان و دندان فرزند خود کمک کنند تا دندان‌ ها پوسیده نشوند. آنها الگوی رفتاری برای فرزندان خود می‌ باشند، پس رعایت کامل بهداشت دهان و دندان والدین نیز ضروری است


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار