معاون حج عمره سازمان حج و زیارت گفت: تعداد جان باختگان افزایش نیافته اما تعداد مجروحان از 46 به 30 تن و همچنین تعداد مفقودین نیز از 298 به 296 تن کاهش یافته است.

کاهش تعداد مجروحین و مفقودین حادثه منابه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  حمید محمدی معاون حج عمره سازمان حج و زیارت  با اشاره به عدم دسترسی به کانتینرهای حاوی اجساد اظهار کرد: در 21 کانتینر حاوی اجساد پیش بینی شده  که 100 تا 150 جسد وجود داشته باشد، از این رو آمار جان باختگان سیر نزولی و بر اساس تخمین‌ها به 3500 خواهد رسید.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار تعداد جان باختگان 169 است و مفقودین نیز از 298 به 296 تن کاهش یافته که یکی از آن‌ها مجروح و دیگری در سلامت به سر می‌برد و همچنین تعداد مجروحین بستری شده در بیمارستان از 46 نفر به 30 نفر کاهش یافته است که 12 نفر به کشور باز خواهند گشت.

معاون عملیات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: از سرنوشت 296 تن از حجاج آگاهی نداریم و البته تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته‌ایم و تیم‌های جستجو را در مکه، جده و طائف نیز تقویت کرده‌ایم و حتی برخی از بیمارستان‌ها 2 الی 3 بار مورد بازدید قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه عدم همکاری نیروهای سعودی در فاجعه منا تصریح کرد: گستردگی عمق فاجعه و محدودیت امکانات در مقابل حجم و تعداد جان باختگان از جمله موارد مهمی محسوب می‌شود که مراحل شناسایی را کند می‌کند.

محمدی تأکید کرد: فردا اولین گروه جان باختگان فاجعه منا به میهن اسلامی منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن
۱۶:۲۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
لعنت به آل سعود ......لعنت
آخرین اخبار