مرزی بین خنده و هراس در تماشاخانه ایرانشهر

«ازدواج آقای می سی سی پی» نمایشی است از خنده و هراس که سبک‌های مختلف در آن به کار برده شده است.

احسان فلاحت‌پیشه طراح و کارگردان نمایش «آقای می سی سی پی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر خود گفت: داستان دادستانی است که از افتخاراتش قبولاندن 350 حکم اعدام به دادستانی یک کشور بی‌نام و نشان و اجرا کردن قانون موسی در این کشور است که در این حین متوجه اتفاقاتی می‌شوند و باعث رقم زدن مابقی نمایش می‌شود.

وی درباره وفادار بودن به نمایشنامه بیان کرد: در واقع ما متن را به ضرورت‌های تاریخی و طولانی بودن نمایشنامه، اثر را دراماتورژی و تا جایی که به درون مایه نمایش  اصلی صدمه وارد نشود، قسمت‌هایی را حذف و کوتاه کرده‌ایم.

فلاحت پیشه در رابطه با سبک‌ نمایش عنوان کرد: «ازدواج آقای می سی سی پی» تلفیقی از همه سبک‌های شناخته شده است و نمی‌توان گفت یک شیوه خاصی دارد و فقط نمایش در همان راستا پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش مرزی بین خنده و هراس است، اظهار داشت: با برگرفتن از گونه‌های مختلف نمایشی و تلفیق آن‌ها با یکدیگر نسبت به ضرورت‌های اجرایی، سعی کرده‌ایم که همه آن‌ها جای خود را در این اثر داشته باشند. بنابراین مخاطب شاهد کمدی موقعیت تا اکسپرسیونیسم خواهد بود.

کارگردان نمایش «ازدواج آقای می سی سی پی» در خصوص انگیزه خود برای انتخاب این نمایشنامه گفت: انتخاب متن یکی از مهمترین دغدغه‌ کارگردان برای نمایش خود است که این اثر هم نسبت به ضرورت تاریخی- اجتماعی جامعه‌مان که به نوعی با آن درگیر هستیم، تأییدی  برای اجرا شده است.

همچنین بر این باورم که اثر نمایشی باید مخاطب را دچار چالش کند و ذهن او را به دست بگیرد که در «ازدواج آقای می سی سی پی» این اتفاق رخ می‌دهد.

وی درباره انتخاب بازیگران مطرح کرد: بازیگرانی را انتخاب کرده‌ام که قبلاً هم با آن‌ها همکاری و شناخت از بازیشان داشته‌ام که بازخورد را می‌توان از نظرات مخاطبان مشاهده کرد.

فلاحت پیشه در خصوص تداخل اجرا با ایام محرم مطرح کرد: تا قبل از شروع ماه محرم نمایش ما به روی صحنه می‌رود اما به دلیل تداخل با این ماه ممکن است چند روزی اجرا نداشته باشیم و بعد از این ایام دوباره اثر به روی صحنه برود که به محض به توافق رسیدن به اطلاع مردم می‌رسانیم.

گفتنی است که نمایش «ازدواج آقای می سی سی پی» به کارگردانی احسان فلاحت پیشه تا 24 مهر در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی ساعت 20:00 روی صحنه می‌رود.

از عوامل آن می‌توان به:

نویسنده: فردریش دورنمارت؛مترجم: حمید سمندریان؛دراماتورژ: روزبه حسینی؛بازیگران: محمد صادق ملک، آرش (علی) فلاحت پیشه، محمد‌رضا مالکی، مهدی نصرتی، آرزو نبوت، کامبیز منصف، فرانک جلیلی، علی افشاری،‌ محمد سلیم؛

دستیار کارگردان: الهه افخمی؛ عکاس: بهزاد بافکار، فائزه عمو‌زاده، سمیه پناهنده اشاره کرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.