آیا مجلسی‌ها از معلولان حمایت می‌کنند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات رفاهی، خدماتی و فرهنگی از جمله مشکلاتی است که معلولان با آنها دست به پنجه نرم می‌کنند.

آیا مجلسی‌ها از معلولان حمایت می‌کنند؟

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با لایحه حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: معلولان بخشی از واقعیت‌های موجود جامعه هستند و بایستی هم جامعه و هم دستگاه‌های دولتی آنها را پذیرفته و موجبات راحتی آنها را فراهم کنند.

 وی افزود: جامعه باید این واقعیت را بپذیرد که هر آن احتمال دارد که مشکل معلولیت سراغ یکی از افراد و یا خانواده های آنها بیاید و هیچ تضمینی بر سلامت همیشگی آنها نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:لذا با توجه به وجود معلولیت در جامعه باید هم سازمان ها و نهادهای مسئول و هم مردم مشکلات قشر معلول را در نظر گرفته و برخوردی مناسب داشته باشند.

 سعیدی در ادامه تصریح کرد: نهادها و سازمان‌های مسئول با تصمیم گیری‌های مناسب خود و به وسیله تدابیر منطقی برنامه های لازم را به منظور برطرف کردن بخشی از مشکلات و نیازهای معلولان تهیه و تدوین کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از مواردی که در زمینه حقوق معلولان حائز اهمیت بوده و نیازمند توجه و اهتمام ویژه مسئولان است، مساله استخدام و سهمیه 3 درصدی  است که باید به آنها اختصاص یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص سهمیه 3 درصدی استخدام معلولان گفت: به منظور اجرای صحیح سهمیه 3 درصدی استخدام قشر معلول باید تمامی دستگاه‌ها اعم از دولتی و خصوصی این مساله را در مراحل جذب نیروی کار خود لحاظ نموده و آن را رعایت کنند.

سعیدی در ادامه  تصریح کرد: کمبود امکانات رفاهی و خدماتی و فرهنگی از جمله مشکلاتی است که معلولان با آنها روبرو هستند.

 وی افزود: نبود مبلمان شهری مناسب، کف پوش‌های خیابانی، سیستم حمل و نقل عمومی و کمبود کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی معلولان را همیشه با مشکل مواجه کرده است.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید تمامی دستگاه‌های مسئول و همچنین سازمان بهزیستی از تصدی گری عبور کرده و با تدبیر و نظارت دقیق خود به وسیله برنامه ریزی و استراتژی‌های دقیق همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی را موظف به رعایت و اجرای قوانین مربوط به حقوق معلولان کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار