این‌بار ترکیه مهمان ایران می‌شود

در راستای اهداف خانه هنرمندان برای برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری کشورهای دیگر در این خانه، از 10 مهر ترکیه مهمان ایران می‌شود.

سلیم اوزبان برگزار کننده هفته فرهنگی ترکیه در خانه هنرمندان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این برنامه از دهم مهر تا چهاردهم این ماه در بخش‌های مختلفی چون خوشنویسی، عکس، کنسرت، ادبیات و ... برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین هفته‌ای در ایران نمایش و یادآوری اشتراکات ترکیه با ایران است، به عنوان مثال در ترکیه خوشنویسی رواج دارد و در ایران هم همچنین در کنار این ویژگی‌های قصد ما آشنایی بیشتر با فرهنگ و هنر یکدیگر است.

اوزبان تصریح کرد: در همین راستا در موسسه یونس امره، که جهت همین تبادل فرهنگ در هنر هم در ایران و هم در ترکیه دایر شده است الان حدود 500 دانشجو جهت فراگیری و آشنایی با زبان ترکی وجود دارند که این اتفاق نیز به نزدیکی بیشتر ما و ایران کمک می‌کند.

وی در پایان به صورت خلاصه به برنامه‌های این کشور در هفته فرهنگی ترکیه اشاره کرد و گفت: همزمان با افتتاحیه این هفته نمایشگاه عکس و خوشنویسی از هنرمندان ترکیه برگزار می‌شود، پس از آن 11 مهر‌ماه کنسرت و کنفرانس همراه با سخنرانی محمدرضا درویشی از ایران انجام می‌گردد، در روز دوازدهم نیز نشست شعر ترکیه همراه با سخنرانی تعدادی از نویسندگان اجرا می‌شود و در روز 13 و 14 مهر داستان‌ها و رمان‌های این کشور بررسی می‌کند و کنسرتی نیز در روز آخر اجرا می‌شود که پیش از آن نیز فیلم «دزدان برف» از ترکیه به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار