پیام تسلیت وزیر بهداشت به مناسبت درگذشت دکتر مبین

وزیر بهداشت طی پیامی درگذشت دکتر سید محمد حسین مبین‌؛ چهره ملی و بین المللی در زمینه کنترل بیماری و ریشه‌کنی جذام را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ متن این پیام به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

با خبر شدم دکتر سید محمد حسین مبین، فرهیخته‌ای از تبار خدمتگزاران عرصه سلامت پس از عمری تلاش صادقانه به دیار باقی شتافت.

دوستانش او را ادیبی توانا، شاعری دلسوخته، حکیمی خوش خلق و مدیری دلسوز می‌دانسته و می‌دانند. پزشک متعهدی که پس از پایان تحصیلات، در دانشکده پزشکی تبریز مشغول خدمت شد و با پشتوانه‌ای از فضائل انسانی، دانش و تجربه‌ای ارزشمند، هم‌زمان با فعالیت‌های علمی، به محیط‌های مهجور جذامیان توجهی ویژه نمود. تلاش بی‌وقفه وی در همراهی با برنامه‌های نظام سلامت ایران و سازمان بهداشت جهانی، کنترل بیماری و ریشه کنی جذام را به هموطنان ارزانی داشت و او را به عنوان چهره‌ای ملی و بین‌المللی معرفی کرد؛ تا آن‌جا که دکتر مبین، پدر معنوی جذامیان ایران لقب گرفت.

وی نمونه‌ای عینی از خیل پزشکانی است که ملت بزرگ ایران زمین و نظام سلامت کشور به وجودشان افتخار می‌کنند. اینجانب ضایعه جبران ناپذیر درگذشت این بزرگ مرد عرصه علم و عمل را به خانواده محترم ایشان، همکاران عزیز، جامعه دانشگاهی کشور، ملت شریف ایران و به ویژه مردم غیور آذربایجان تسلیت عرض نموده، غفران الهی را برای آن روح بلند از درگاه ربوبی مسئلت می‌نمایم و همگان را به بررسی زندگی و الگو گرفتن از رفتار وی توصیه می‌کنم.

                     دکتر سید حسن هاشمی

                وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


گفتنی است دكتر سیّد محمدحسین مُبَیِّن  استاد بازنشسته دانشكده پزشكي تبریز روز گذشته  در سن 88 سالگي دارفاني را وداع گفتند.  به جهت فعالیت‌های گسترده دکتر مبین، در حوزه بیماری جذام، از وی به عنوان «پدر جذام ایران» یاد می‌شود. وی در ریشه‌کنی این بیماری در ایران، نقش به سزایی داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.