اسکی روی مخ در مارپیچ استعفا

داستان استعفا های دسته جمعی و انفرادی در اسکی این روز ها از سوژه های تکراری در میان مردان یخی ایران است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران فدراسیون اسکی با حضور طالبی در راس هرم خود هر روز شاهد چالشی تازه شد.

به اتفاقات گذشته کمی دقت کنید :

بعد از استعفا دسته جمعی تعدادی از مربیان و اعضای کمیته های فدراسیون اسکی رییس این فدراسیون مدعی شد افرادی که استعفا داده اند هیچ کدام حکمی از سوی وی دریافت نکرده اند اما شواهد گویای چیز دیگریست.

بعد از استعفا دسته جمعی تعدادی از مربیان و اعضای کمیته های فدراسیون اسکی رییس این فدراسیون مدعی شد افرادی که استعفا داده اند هیچ کدام حکمی از سوی وی دریافت نکرده اند،اما شواهد گویای چیز دیگریست.

به نظر میرسد در این باره به دلیل فشار استعفای دسته جمعی آقای رئیس احکام صادره را فراموش کردند و یا به نوعی تکذیب مصلحتی فرمودند.

مصاحبه ذیل صحبت های رئیس فدراسیون در مورد تکذیب برخی سمت های مستعفیان می باشد و پس از آن البته اسناد و مدارکی را دال بر صدور حکم ها مشاهده خواهید کرد و این تناقض کماکان وجود دارد.

اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا
اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا

طالبی : استعفا دهندگان اسکی بی مسئولیت بودند

رئیس فدراسیون اسکی گفت: تعدادی از اشخاصی که نامشان در استعفا نامه است در فدراسیون هیچگونه مسئولیتی ندارند و حکمی برای آنها صادر نشده است.

ناصر طالبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حد تلفن و شبکه های مجازی از استعفا مطلع شدم و هنوز به صورت رسمی به دست من نرسیده است و اصولا استعفای معتبر باید رسمی باشد به دست ما یا وزارت ورزش برسد نه در شبکه مجازی البته تصور من این است که این اتفاقات قابل پیش بینی بود و این را به فال نیک می گیرم.

وی ادامه داد: زمانی که در فدراسیون حاضر شدم این فدراسیون برنامه محور نبود و از زمانی که آمدم قرار براین شد که بر اساس برنامه پیش بریم و مدیریت من بر این اساس است اگر قصد حرف زدن دارند من با آنها گفتگو می کنم اما باید برای عملکردشان برنامه داشته باشند و باید برنامه ها به هیئت رئیسه تحویل داده شود.

طالبی گفت:این موضوع در تمام فدراسیون ها وجود دارد و من شنیده ام شخص Xرئیس کمیته مسابقات است در صورتیکه من هیچگونه ابلاغی برای وی صادر نکردم و یا صادق کلهر که خود را رئیس کمیته مسابقات معرفی کرده است ما چنین سمتی نداریم و یا مربی تیم چمن که گفته برنامه نداریم این برنامه ها اجرا شده و یا مربی صحرانوردی سه ماه پیش با وی خداحافظی شده و مقرر شد که از مربی خارجی استفاده کنیم مربی ایرانی با دانش است اما نیاز داریم از خارجی ها هم استفاده کنیم .

وی افزود :این فدراسیون کماکان با برناه ریزی به کار خود ادامه می دهد به طور کلی در مورد استعفا هم چیزی دریافت نکردم و موظفم به عنوان ردیس و یا پدر خانداده این مشکلات را بر اساس مستندات حل کنم و فدراسیون را از حالت فامیلی و خانوادگی و سنتی به سمت حرفه ای شدن و برنامه محوری و مدیریتی هدایت کنم و در صورت نیاز ساختار های غلط گذشته را اصلاح خواهم کرد . 9 عضو هیئت رئیسه این فدراسیون را اداره می کنند و در جلسات طبق بند 6 و 8 از این پس مربیان تیم ملی بایستی برنامه های خود را ارائه دهند و باید طبق برنامه عمل کنند.

وی گفت:اعضای هیئت رئیسه از افراد دکترای مدیریتی و با سابقه ورزش و ...تشکیل شده است .

وی در پایان گفت: انتقاد جزئی از ارکان موفقیت است شاید برخی نکات به درد ما بخورد و برخی نه اما اجازه نمیدهیم در کار ما خلل وارد شود و البته با این مسائل نیز برخورد خواهیم کرد.

اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا


اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا
اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا
اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا
اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا



این در حالی است که در روز های ایر باز هم استعفایی مجدد با یک سند دست نویس از سوی یکی از اعضاء هیئت مدیره ما را برآن داشت تا دوباره بر خاکستر اسکی تورقی زنیم و هشدار بدهیم که این مدل مدیریت فقط اسکی رفتن روی مخ ورزش است و دردی را از اسکی دوا نمی کند

اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا

نامه رییس شورای شهر به وزیر ورزش و جوانان کشور

رییس شورای اسلامی شهر روز یک‌شنبه طی نامه‌ای به جناب آقای دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان خواستار استفای حقوق مردم شریف مناطق ورزشی شمشک- دربندسر- دیزین- آبعلی و مشاء شد.

متن نامه رییس شورای اسلامی به وزیر محترم ورزش و جوانان به این شرح است:

جناب آقای دکتر گودرزی

وزیر محترم ورزش و جوانان

سلام‌علیکم

با احترام، به استحضار آن مقام محترم می‌رساند متعاقب انتخاب رییس جدید فدراسیون، همسو با سیاست‌های نوین دولت تدبیر و امید، انتظار جامعه ورزش اسکی از مدیریت جدید ایجاد تحول بنیادین در ساختار فدراسیون‌های ورزشی به خصوص فدراسیون اسکی تدوین برنامه‌های جامع و اساسی به منظور توسعه همگانی و ارتقاء جایگاه این ورزش در عرصه بین‌المللی بوده است.

اتفاقات اخیر در فدراسیون اسکی از جمله لغو اردوی خارجی تیم ملی اسکی و استعفای دسته جمعی مربیان و برخی از روسای کمیته‌های این فدراسیون و متعاقب آن حاشیه‌پردازی رییس فدراسیون در رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی وسایت‌های خبری یکبار دیگر این ورزش مفرح را در کانون توجهات جامعه ورزشی بویژه علاقمندان به این رشته ورزشی قرار داد.

در این میان نگرانی و تشویق خاطر و بازتاب منفی این وقایع در بین ورزشکاران و قهرمانان و اعضای تیم‌های ملی اسکی قابل تامل می‌باسد. لذا ورود مدیریت عالی جامعه ورزش برای رفع این نگرانی‌ها اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.

اما لغو برخی از مسابقات ورزشی و یا لغو ناگهانی اردوی‌های خارجی تیم‌های ملی و متعاقب آن استعفای تامل برانگیز و دسته جمعی مربیان و برخی از روسای کمیته‌های فدراسیون اسکی می‌تواند نشانگر ضعف آشکار در لایه‌های زیرین مدیریتی این فدراسیون تلقی گردد.

بدیهی است عدم اقدام به موقع برای رفع ضعفها و مشکلات، زمینه‌ساز تحولات ناگوار و ناخواسته توسط دست‌اندکاران این ورزش گردید و تاسف بارتر آنکه طرح مسائل داخلی توسط رییس فدراسیون به سطح رسانه‌ها و سایت‌های خبری بویژه رسانه ملی موجب عکس‌العمل‌های متفاوت از سوی آحاد جامعه ورزش اسکی گردید. مجموع این تحولات زمینه‌ساز بهره‌برداری اغیار از احساسات پاک جوانان و علاقمندان به این ورزش و میدانداری حاشیه‌سازان را فراهم نمود.

همانگونه که مستحضر می‌باشید اردوها و مسابقات در فدراسیون‌های ورزشی هر ساله براساس تقویم تدوین شده از سوی کمیته‌های فنی و تخصصی و تایید هیئت رییسه فدراسیون برگزار می‌شود و دستگاههای مسئول و نظارتی نیز حسن اجرای برنامه‌های فوق را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

حال چگونه است که به ظن رییس محترم فدراسیون اسکی این برنامه‌ها بصورت باندی یا فامیلی و قبیله‌ای انجام شده است؟!حضرتعالی واقف می‌باشید پاک‌کردن صورت مسئله اگر چه ساده‌ترین شکل ممکن حل مسئله می‌باشد اما بدترین شکل تصمیم‌گیری خواهد بود چرا که نشانگر بی‌ثباتی و تزلزل در مدیریت وضعف مدیریتی تلقی خواهد شد.

جناب آقای گودرزی همانگونه که مطلع می‌باشید خواستگاه اولیه ورزش اسکی منطقه البرز مرکزی از دیزین تا مشاء و آبعلی می‌باشد علیرغم شکل ظاهری ورزش اسکی که آنرا منتسب به مرفهین بی‌درد جامعه می‌دانند اسکی‌بازان و قهرمانان مناطق شمشک-دیزین-دربندسر-آبعلی و مشاءبرخواسته از محرومترین اقشار جامعه بوده و با سر بلندی بیشترین افتخار آفرینی در ورزش‌های زمستانی کشورمان را داشتند. به گونه‌ای که امروزه هشتاد درصد قهرمانان- مربیان و پیشکسوتان و افتخار آفرینان عرصه ورزش اسکی از بومیان شریف مناطق فوق می‌باشند این در حالی است که هزینه قهرمانان ورزش اسکی با هزینه سایررشته‌های ورزش مانند فوتبال و... قابل قیاس نمی‌باشد. اگر چه به یمن سیاست‌ههای دولت جمهوری اسلامی ایران این ورزش در میان اقشار مختلف جامعه در شهرهای کشور نیز گسترش بی‌نظیری داشته است.

با این وصف به نظر می‌رسد معتقدین دلسوز را با چوب طرفداری یا وابستگی به مدیران سابق راندن و یا انحصاری دانستن ورزش اسکی برای بومیان، یا قبائلی خواندن اسکی نشان از عدم شناخت و آگاهی لازم از پیشینه و سوابق این ورزش و به نوعی توهین آشکار به آنان و نشانه کم‌ظرفیتی مطرح کننده آن می‌باشد.

بدیهی است پنهان شدن در پشت شعارهای فریبنده و استفاده از ارتباطات خاص نمی‌تواند گره گشای معضل ورزش اسکی باشد؟ دوران استفاده از صدور بیانیه‌های حمایتی و فرمایشی و تعرفه افکانه بنام گروه‌ها و دستجات مجعول سپری گشته و فاقد کار آنی است چرا که این مسائل فرافکنی بوده و به نوعی فرار از مسئولیت تلقی می ‌گردد.

ما معتقدیم ظرفیت‌سازی، اطلاع رسانی به هنگام ، شفاف نمودن تصمیمات و بیان نمودن صادقانه مشکلات از وظایف بدیهی یک مدیر می‌باشد. چنانچه بدلیل مشکلات مالی امکان اجرای برنامه‌های مدون از طریق بودجه و اعتبارات جاری نیز فراهم نباشد استفاده از سایر راههای میان بر و بهره‌مندی از پتانسیل و حمایت‌های مردمی و سایر علاقمندان به این ورزش مفرح می‌تواند راهگشا باشد.

جناب آقای وزیر مقتضی است مدیریت عالی ورزش کشور با متانت و درایت خاصی که از آن بهره‌مند می‌باشند برای حل این معضل ورود نموده و پیامدهای منفی بیرونی یا خارجی آن که احتمال برخورد انضباطی و یا کاهش حمایتهای مجامع مرتبط آسیایی و جهانی و نزول جایگاه و یا رنکینگ ورزشکاران و بازماندن از حضور در عرصه‌های بین‌المللی می‌باشد، بزدایند.

اینک آنچه که می‌تواند موجب مرتفع‌شدن همه این نگرانی و بازگشت به مسیر طبیعی روند امور خواهد شد اتخاذ تصمیمی مدبرانه و شجاعانه و استفاده از نقطه نظرات و تجربیات کارشناسان، خبرگان و پیشکسوتان واقعی این ورزش می‌باشد.

لذا انتظار ما از حضرتعالی بعنوان عالی‌ترین مقام ورزشی کشور اعاده حیثیت از بومیان شریف و خاک خوردگان این ورزش میباشد که از حقوق مسلم خود محروم گشته و در حق آنان جفا گردیده است امید است ریاست محترم فدراسیون اسکی نیز از طریق رسانه‌های جمعی بویژه رسانه ملی از مردم شریف مناطق ورزشی شمشک-دربندسر-دیزین-آبعلی و مشاء دلجویی نموده و نسبت به استیفای حقوق آنان اقدام نمایند.

حمزه محمد صالح

رییس شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر

اسکی روی مخ و یک دنیا استعفا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار