وسواس دنیای مجازی با چک کردن پی در پی پست‌های الکترونیک

یک روانپزشک گفت: وسواس دنیای مجازی وقتی رنگ و بوی اینترنتی به خود می‌گیرد به چک کردن‌های پی در پی پست‌های الکترونیک، دل‌نگرانی‌ از آنلاین نشدن یک دوست و مواردی از این دست منجر می‌شود.

علیرضا سفید‌چیان روانپزشک در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وسواس‌های مجازی اظهار کرد: به طور کلی وسواس به عدم توانایی در مهار رفتارها یا اندیشه‌های خاص گفته می‌شود که اگر این اختلال رنگ و بوی اینترنتی به خود گیرد موجب چک کردن پی در پی پست‌ها و حتی گاهی ترس از نرسیدن یک نامه باعث می‌شود تا فرستنده برای چند بار آن را ارسال کند.

وی در خصوص عوارض و تبعات منفی پیدایش وسواس‌های مجازی تصریح کرد: بروز انواع اختلالات اضطرابی، افزایش شک و تردید‌ و دو دلی و دلهره و دلشوره و دل‌نگرانی‌، دوری از دنیای واقعی و انزوای طلبی تشدید افکار بدگمانه از جمله عوارض و تبعات منفی پیدایش وسواس‌های مجازی هستند.

سفید‌چیان با بیان دیگر تبعات و عوارض وسواس‌ دنیای مجازی افزود: رخوت خستگی و بی‌حوصلگی تشدید تخیلات فراهم و دور از واقع تشدید پرخاشگری از دیگر عوارض وسواس مجازی هستند که شدت این اختلال گاهی منجر به درمان دارویی برای رفع مشکل می‌شود.

این روانپزشک با اشاره به راهکارهای پیشگیرانه وسواس مجازی گفت: زمان‌بندی مشخص و مدیریت شده حضور در دنیای مجازی، عدم مراجعه بی‌هدف به سایت‌های گوناگون (وبگردی بی‌هدف) توجه به فعالیت‌های هدفمند در دنیای واقعی، دوری از سایت‌های غیراخلاقی و استفاده از روش‌های ضدوسواس ارائه شده از سوی متخصصان در پیشگیری از وسواس مجازی نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار