قزوین؛

کاهش19درصدی سرقت در قزوین

انواع سرقت در نیمه ی نخست امسال در استان قزوین 19 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛فرمانده انتظامی استان امروز در جمع رسانه های استان گفت: در این مدت همچنین شاهد افزایش 30 درصدی کشفیات کالای قاچاق و افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر بودیم.

سردار مهدی محمودی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی سخن می گفت افزود: اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، و امنیت و ارامش شعار هفته ی ناجاست و طی آن اقدامات و خدمات یک ساله این نیرو در حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی پاس داشته می شود.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق این شعار، به دنبال اقتدار پلیس در قالب کنش هوشمندانه، ملاطفت آمیز و عاری از خشونت همراه با قدرت و چالاکی هستیم.

فرمانده ی انتظامی استان ارتقاء انضباط اجتماعی را از اولویت های مهم این نیرو برشمرد و یاداور شد: این مهم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی دنبال خواهد شد.

وی همچنین درباره سوانح رانندگی نیز گفت: تعداد فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته به ترتیب 50 و 29 درصد کاهش یافته است.

در نیمه اول سال گذشته 201 نفر و امسال 168 نفر در سوانح رانندگی کشته شدند.

وی در خصوص تماس ها و گزارش مردمی به پلیس 110 نیز گفت: در 6 ماهه ی نخست امسال 209 هزار  تماس با پلیس 110 برقرار شده است که از این تعداد 48 درصد عملیاتی، 29 درصد راهنمایی و ارشاد و 23 درصد هم غیر قابل رسیدگی بوده است.

سردار محمودی همچنین گفت: تعداد تماس ها نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته که این افزایش در زمینه عملیاتی، حدود 7 درصد و در زمینه ارشاد و راهنمایی هم 10 درصد بوده است.

با توجه به نامگذاری روزهای هفته ناجا 100 برنامی متنوع خواهیم داشت .

11 تا 17 مهر  به نام هفته ی نیروی انتظامی نامگذاری شده که در استان قزوین با حدود 100 برنامه فرهنگی و اجتماعی از جمله نمایشگاه، جشنواره و کارگاه های آموزشی مدارس و دانشگاه ها همراه است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کاهش ، سرقت ، پلیس ، قزوین ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.