قزوین؛

راه‌اندازی کمپ نگهداری معتادان زن در قزوین

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: از مجموع دو هزار فرد ثبت‌نام‌ شده برای حضور در کمپ‌ها 500 نفر را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین تأمین کمپ برای این تعداد از زنان معتاد ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مختار کرمی افزود: بخش خصوصی برای راه‌اندازی کمپ نگهداری معتادان زن اعلام آمادگی کرده اما نیازمند حمایت دولتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد : :برای راه‌اندازی این کمپ یک مکان در کوهین پیشنهاد شده که از درمانگاه‌های بلااستفاده به شمار می‌رود و در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی محل مناسبی برای اجرای طرح است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 115 مرکز NA در استان قزوین برای درمان معتادان وجود دارد، تصریح کرد: در این مراکز با استقرار پزشک و روان‌شناس خدمات مشاوره‌ای داده می‌شود، اما اگر بتوانیم جلسات مشاوره را به مساجد منتقل کنیم، قطع‌ به یقین به نتایج بهتری دست پیدا می‌کنیم.

مختار کرمی گفت :مقرر شده تا 30 مسجد شهر قزوین برای اجرای این طرح انتخاب شوند که بر اساس آخرین آمار تاکنون این طرح در 22 مسجد شهر قزوین از ابتدای مهر ماه امسال آغاز شده است.

وی افزود: با اجرای این برنامه پزشک و روان‌پزشک مراکز درمانی ؛ هفتگی در مساجد محلات حضور پیدا کرده و اطلاعات لازم در مورد موضوعات مختلف به ویژه بحث مواد مخدر را به مردم می‌دهند.

کرمی با اشاره به شناسایی روستاهای عاری از مواد مخدر که تحت عنوان «روستاهای پاک» نامگذاری شده‌اند،یادآور شد: در حال حاضر 100 روستای پاک در استان قزوین شناسایی‌ شده که با معرفی آن‌ها باید از اهالی تقدیر کرد تا الگوی دیگران شود.انتهای پیام/


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.